26/9: "Bara" 5 kvar....

Nu är jag trött på att vara sjuk. På att leva på äckliga hostmediciner som hjälper sådär bra. På att ha feber. På att inte få sova tack vare mina attacker där det känns som om hela andningsorganet försöker fly ut ur kroppen. På att inte kunna promenixa som planerat. Och på att ha träningsvärk i muskulaturen runt lungorna. Det gör förbannat ont. Och jag är omänskligt trött.

Dessutom är jag inte det  minsta sugen på att jobba alla mina nattpass i detta skick. Borde väl inte göra det heller iofs. Men jag har inte heller lust och ork att förlora en massa inkomst. Får väl vara glad att jag jobbar natt och inte ser så mycket av mina vårdtagare.

Men egentligen ska jag väl inte klaga. Ska strax sätta mig med mitt hopplösa skolprojekt och skriva på betald arbetstid. Det är lyx. Och det ska vara färdigt till måndag morgon. För det har jag faktiskt bestämt.
För på kommande tre nattpass råder dataförbud, så då får det bli instudering av nästa studieenhet. 

Nu blir det mera thé och studier ett par timmar framöver. Roligare skulle man ju faktiskt kunna ha en lördagsnatt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0