6/7: Familjedag...

De senaste dagarna har rullat på som vanligt. Jobbat. Lånat ut soffan till min kollega i söndags.
Igår lämnade jag sängen efter för få timmars sömn. Dags att uppfylla mina mosterliga plikter och vakta sötungen Valle medans mamma jobbade. Grillade med syrran när hon kom hem. Och kollade på Disneys senaste alster; Prinsessan och grodan. Jag gillade. Men så är jag ju barnsligt förtjust i deras tecknade filmer oxå. Eftersom jag haft honom idag oxå, stannade jag över natten.
Idag har jag alltså spenderat tid med både lilleman och syster innan det var dags att åka vidare till frisörfastern. Några timmar senare begav jag mig till farfar för att dricka thé och beskåda ladugårdsbygget hemma på gården. Ja, alltså pappa och Kerstins  expanderingsprojekt inom bonderiet.
Stannade till en stund hos dem också eftersom de bor grannar med farfar. 
Nästa mål: Lovisas trapp för ännu mera thé, men innan dess blev det hundbad i Kårehamn eftersom jag trodde min fröken hade rullat sig i något äckligt..
Efter några timmars uppdatering och allmänt skvaller åkte vi hem, jag och hund.
Nu har Bessy däckat. Jag kollar på Criminal minds och ska snart sova.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0