17/7: Halva juli gången...

Resumé:

Måndag och tisdag natt jobbades det. Bodde hos Madde och Perla dessa dagar.
Alldeles för varmt för att orka göra nåt, så några korta hundpromenixer och läsning var det enda utöver sovandet som orkades med.

I onsdags var det barnvakteri åt Valle först på schemat, därefter raka vägen hem till byn för att fira Maja som fyllde 10. Tiden går så sjukt fort!
Hälsade på farfar och rekade inför fredagen, åkte vidare till Eivor för att bjuda in henne till farfars födelsedagslunch med gubbgänget och blev kvar i över en timme. Hamnade sedan på Majas födelsedagsgrillning i trädgården. Skulle egentligen ha sovit ett par timmar mellan städning och Pubben, men var redan så försenad att det inte hade hunnits med ändå.
Sedan var det bara att åka hem, städa och invänta Stockholmsgrabbarna som inte skulle komma förens på fredagen. Tur i oturen var det väl att stan var så lugn att jag fick ledigt denna kväll, annars hade jag knappast släppt in någon i min flyttstökiga lya! 
Framåt småtimmarna kom de och givetvis hanns det med ett krogbesök innan det stängde.

Torsdagen spenderades mestadels i bilen. Först käkade vi frulle nere på Trädgår´n. Skjutsade sedan grabbarna till Böda Sand. Åkte hem, rastade Bessy och begav mig sedan in till Kalmar för att skriva på de sista papprena gällandes lägenhetsköpet och hämta nycklarna. Ut till nya lyan, insåg ganska panikslaget att det behövdes måla lite fler väggar än jag trodde. Lämnade Kalmar för att fixa lite ärenden i Borgholm innan jag återigen begav mig mot norra delen av ön för att hämta semesterfirarna igen. Skyndade hem, fixade iordning mig och stressade vidare till middagen hos Emma. Superbt på alla sätt och vis. Efter ett par timmar under extramammans päronträd var det dags att sälla sig till grabbarna igen för en utekväll. 
Hade otroligt kul. L & J knallade hem lite tidigare, T och jag fastnade på balkongen tills hans vilsegångna vänner ringde framåt morgonen och ville ha guidning hem. Det slutade med att jag hämtade dem. Somnade väl runt halvåtta tiden på fredagsmorgonen. Men det var det utan tvekan värt! ;)

Trots det sena sänggåendet var jag hos farfar vid kl 13. Hämtade upp Eivor och mötte upp resten av gubbarna i Sandvik för att käka lunch och fira farfar som fyllde 84.
Egentligen var han så emot denna utflykt, men efter lite övertalning gav han med sig!
Men inte helt oförståeligt med tanke på att farmor dog på hans födelsedag för 10 år sedan.
Efter lunchen åkte jag förbi kyrkogården och tjöt som vanligt hela vägen hem efter det besöket. Det är bra konstigt att det fortfarande kan göra så förbannat ont av saknad efter så lång tid.
Grabbarna väntade hemma för att säga hejdå innan de körde tillbaka på Stockholm, så det var bara till att skynda sig hem. Vinkade av dem, och sov sedan ett par timmar innan det var dags att påbörja Pubben-passet.
Fick sedan den där panik-känslan av att inte vilja vara själv när jag slutade, så stackars Mr P fick ställa upp som entertainer. 


Väcktes ett par timmar senare av åskan och ösregnet. Somnade om igen och vaknade runt halv 2.
Käkade kombinerad frukost-lunch-middag med Pat. Så länge sen sist, så det var verkligen en supernice eftermiddag. Därefter en tantvila innan det var dags att jobba även denna kväll på Pubben.
Nu är klockan snart 5 och det är hög tid att sova lite. Om några timmar ska det tvättas och lite senare under dagen ska det fikas med Emma. Sen måste jag klura ut hur jag ska lägga upp min flytt för att det ska bli så smidigt som möjligt!

Natti natti!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0