Svårt att sova...

Nu drömmer jag så där konstigt igen...

..om en tvåspråkig pojke med mörkt hår. 
Och andra barn i perfirin. Men det är inte 
mina barn. Vi vet  bara inte vart föräldarna
har tagit vägen. Men det är en TV-produktion under
inspelning. Jag trodde barnen skulle var med i den.

Sen lossnar min hud. Från armarna och benen först.
Sedan hela mig. Ser ut ungefär som när man har bränt
sig, men i det stadiet när det inte alls gör ont och
under det trasiga, torra kommer ny fin hud.
En gigantisk säng med fina lakan, och sådär fluffigt inbjudande.
Där bor jag och de tre barnen bor i samma rum, men i egna möbler.
Fast bara tills föräldrarna har jobbat färdigt.
Men helt plötsligt har jag ensam ansvaret för dem...
och föräldrarna kommer aldrig tillbaka.

Jag vaknade på tok för tidigt med andan i halsen...
Tack vare detta genomlider jag nu en lång och seg jobbnatt..  :(

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0