Årskrönika, 2009??

Nej, jag skiter i att dra nån jävla årskrönika. Avslutade förra årets med en förhoppning om att 2009 skulle bli ett trevligare år än 2008. Screw that!
Så inför 2010 har jag inga förväntningar. Jag tänker inte trilla dit på nån igen. Jag planerar att genomföra ett ego-år. Folk blir ju ändå lustiga med tiden så varför engagera sig och låta sig påverkas?  

"Detta är vad jag har lärt mig under 2009":

att aldrig ta något för givet
att begära papper på allt i jobbväg
hur man överlever utan en hjärntömmarfylla när man behöver den som bäst
att det är skillnad på vänner å vänner
att undvika ett leverne som riskerar att höja pulsen
hur mycket en bil kan kosta i reparationskostnader på väldigt kort tid
hur ont det gör när vännens Pi dör
att man skulle kunna ta båten! (Eller, korrigering: man kunde, innan kaptenen rammade en annan färja...)
hur svårt/ omöjligt det är att andas och snorlipa samtidigt
hur det låter när ett hjärta går sönder

Och till sist:
hur jävligt livet än är, så finns det alltid mer på lager!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0