15/12: 9 dagar till julafton...

Har funderat på varför det alltid ser likadant ut inför julen. Ett ständigt stressande och puzzlande för att lyckas få ihop julklappsleveranserna med det vanliga livet. Fram till julafton har jag nu 3 lediga tillfällen; fredag och lördag denna vecka, och tisdagen i veckan därpå. Eller lediga är ju som vanligt en överdrift. Sover av natten på fredag och jag hoppas att städningen är färdig innan dess, annars är det julstäd som gäller. På eftermiddagen/kvällen förflyttar vi oss över till ön och syrrans residens ute i Bredsättra. Med lite tur har jag hunnit få hem Kerstins födelsedagspresent och julklapp så att jag kan lämna dem på vägen. På lördag har jag fått den stora äran att julstäda hos farfar. Har en ganska stark känsla av att det lär ta ungefär HELA dagen. På kvällen finns det en liten risk för att det blir utgång med Mia. Om vi lyckas få kontakt vill säga. Vi är rätt sämst på just den biten nämligen! Sedan ska det jobbas lite igen. På tisdag blir det en runda ut till vildingarna i skogen, för att lämna julklappar såklart! Julpynta hemma får jag väl försöka hinna med mellan Bessys årliga julbad, paketinslagning och mina sovtider. Nåja, det reder sig!
Har lämnat en mycket bra helg bakom mig; myskväll hos extramamman Emma, extrajobb, luciafirande med det yngsta och sötaste luciatåg någonsin,mammadejt, våffelkalas med farfar och hans vänner, julbasar på karamellkokeriet med kusin Bettan, julklappstrixande (puh! men det blev bra till slut..) och övernattning hos Fia.
I övrigt har det inte hänt så mycket mer än att jag har bokat in en liten weekend i Nol framöver, beställt tid hos naprapaten, plågat Bessy med päls.-klo,- och tandvård och fixat nytt avtal hos min el-leverantör. Där kan man snacka om vuxenpoäng! Just nu vill jag nog mest bara glida hem och sova, men denna natt verkar aldrig vilja ta slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0