15/8: Effektivt!!

Ibland är jag bättre än jag vågar erkänna ens för mig själv!
Började gårdagen med att promenixa dogsen. Fortsatte sedan med att "lista" kablar, alltså spika fast sladdar längs listerna. Under min framfart med hammaren i högsta hugg åkte det också upp ett gäng tavlor. Tillgängligheten för vikariepoolarna lades in, det tvättades så maskinen höll på att bli överhettad. Ännu en runda med hundarna och förflyttning av dem hem till Madde. Några timmars sömn på det. Och så en långrunda endast i sällskap av diverse hårdrocksband i lurarna innan jobbet.

Idag har jag hunnit måla hallen. Borstat, skrapat tänder, trimmat tassludd och klippt klorna på Bessan. Lite lätt uttråkad våldgästade jag Madde för en promenix med hundarna och en thestund på farstubron.
Spenderat tid i telefonen har jag oxå lyckats göra. Och blivit uppbokad på mitt första pass inom Kalmar kommun! Även denna kväll blev det en långrunda, dagen till ära i sällskap med Sebbe.

Nu ska det sovas. Imorgon blir det heldag på Öland!
Klippning hos faster, våfflor hos farfar, barnvakteri hos syrran och ett extrapass i Borgholm.
Sen ska det jobbas tre pass på den fasta arbetsplatsen, ännu ett extrapass på fredag och ett Pubbenpass på lördag. Och så var det helt plötsligt söndag igen!! 

Natti natti.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0