9/4: Veckan som gått, å så helg igen...

Dagarna trillar förbi i samma takt som vanligt...
Men tröttheten till trots ( det var en hård påskvecka!!!) har jag hunnit överraskande mycket ändå under veckan. Tisdagen började med väckning av lillebror Olov som mellanlandat på ön ett par dagar. Det är sällan mitt morgonhumör skiftar så snabbt- från dödainstinkten á la neanderthalarstuk till happyface på en nano-sekund. Lunch på Roberts med honom. Anna-promenix runt Kolstad efter det . Stupade sedan i säng för att sova in natten.
I onsdags blev det frukost-date med Thessan innan det var dags att sova. Långrunda pån alvaret med Bessan i släptåg. Handlade. Hade Joel på middag. Sen slappades det resten av kvällen!
Igår, torsdag, var vi hundvakter åt Wappi, Bessan å jag. Lunchade med Janet- första, men icke det sista, besöket på Trädgår´n för i år. Gick en runda med Anna, Bessy, Wappi och kameran i Slottsskogen. Underbart väder, perfekt temperatur och lagom mycket sol som trängde igenom trädgrenarna. Snajjsigt värre! =)
Etapp-fixade Bessan oxå, började med att klippa klorna, trimma tassluddet och skrapa tänderna på henne. 
Idag var det fortsatt Bessyvård. Pälsen! Jag kämpade. Bessan ylade förtvivlat. Det är inte lätt att ha en pälsöm jycke kan jag lova. Men jag stod på mig, hon uthärdade och det färdiga resultatet innebar en välpackad ICA-kasse mindre vitt fluff och en mycket nöjd snusfröken.. Därefter var det dags för tvättstugan, dammsugning, nagelfix, långpromenix, tidsbokning, telefontid och lite födointag innan det var dags för sängen igen.
Nu är det jobbarhelg. Bessy är hos Joel i natt, så det blir en sväng till ön i morgon bitti igen.
På söndag är det fikartime med Jenny. Kanske en hunddate med PeeWee. Och så ännu mera jobb! =)

Å så smider jag planer... ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0