30/9: Somnolent?

4 vakna timmar medans solen var uppe. Hmm, skulle kunna tro att jag lider av ett sjukligt sömnbehov, men så är icke fallet. Jag jobbar natt... och älskar att sova.
De timmar jag faktiskt klev upp ur sängen spenderades med Ylva, efter Bessys promenix. Först en tripp till IKEA där lunchen var det dyraste inköpet. Därefter åkte vi till ÖB och handlade allt sånt där nödvändigt tråk som tvättmedel, rengöringsprylar, duschcreme osv. Bara för att det är billigt. Och för att det finns mycket roligare saker att spendera sina surt förvärvade slantar på än hushållsartiklar.
Sen åkte jag hem, gick ytterligare en sväng med hund och somnade sedan utan problem igen!

Föregående natt fick jag iväg en jobbansökan som jag hoppas innerligt på. Det skulle lösa så mycket!!
Pluggat har jag oxå gjort- massor!! Men det är evinnerligt många uppgifter i denna kurs. Suck...

Imorgon blir det att städa och tvätta lite. Jobbar tredje natten och sen bär det av hem till ön på torsdag morgon.
Som vanligt häcken full under mina lediga dagar. Men vad har jag för val? Lägenheten städar sig själv ungefär lika ofta som bilen tar en tripp genom tvätthallen eller kläderna hittar till tvättmaskinen. Och hur ofta jag än önskar att kyl och frys fyllde på sig själva och maten stod serverad när jag är hungrig så slår den önskan aldrig in.. Var fan är lottogubben när man behöver honom? Förmodligen har han gått i "passion"...
Och så var det det där med att vara social. Jag kan vara det. Ibland. Och jag kan vara ganska bra på det. MEN, jag har ju en förmåga att boka in alla samtidigt. Katastrof!
Torsdagen kommer att vigas åt städ och tvätt hemma. Återvinningen ska lämnas. Jag ska luncha med gravida Emma. Bessys päls måste borstas och tassluddet trimmas. Handla ska jag oxå försöka hinna med.
På fredag morgon ska jag tvätta/ städa bilen hos den ena fastern och sen putsa fönster åt den andra fastern innan vi åker på höstmarknaden i Algutsrum. På lördag ska jag ut till syrran i Bredsätra. I alla fall ett par timmar. Måste ju hinna sova lite innan jag går på mitt extra nattpass. Dessutom hoppas jag att kusin hinner gå och kolla på "Flickan som lekte med elden"innan helgen.
Sen är det ytterligare 3 nätters jobb i Kalmar på schemat...
Och det sjukaste av allt... Jag trivs med mitt liv när det snurrar. Jag mår bättre än vad jag gjort på väldigt, väldigt länge. Ja, jag må vara allvarligt störd, men om inte jag lider av det, varför ska nån annan bry sig??

Nu ska jag lösa lite Sudoku innan jag äntligen får gå hem. Lagom mosig i hjärnan, men det ska nog funka..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0