2/10: Eld och lågor...

... eller "Flickan som lekte med elden".
Såg den ikväll i sällskap med kusin Bettan. Tyvärr finns ju inte "Luftslottet" att tillgå så som boken gjorde. Var ju tvungen att omgående kasta mig över den när 2:an var utläst. Så spännande! Men nu är det bara till att vackert vänta...

Gårdagen blev nästan exakt som planerat, hann dessutom med att kika förbi Henningssons för att lägga över lite bilder på Issa från kameran åt dem. 

Även den gångna dagen blev som jag hade tänkt mig, fast kanske till och med lite bättre ändå.  
Började dagen med att sova för länge, lämna Bessy hos pappa och dricka thé med Lovisa.
Vidare till faster för att putsa fönster, tvätta bilen hos nästa faster, tillbaka till den första fastern för att ta en tripp till Algutsrum och höstmarknaden där. Inte mycket att ha så det var snabbt överstökat. Hämtade Bessy, tog en tantvila, plockade upp Janet och Marie och stressade in till Kalmar för att träffa upp Bettan utanför Biostaden.
Smått lyriska efter filmen besökte vi O´Learys. Resultatet blev en riktig kanonavslutning på kvällen tillsammans med Ylva, Janet, Marie, Jimmy och Kenny. Fick sällskap av Marie hem till ön. Landade efter mycket om och men och insåg då att jag har hela tvättstugan fullproppad med tvätt. Lovely. Själv göra, själv ha! Så det var bara att vackert plocka ner allt och bära upp det. Tror definitivt att mina grannar uppskattar ljudet av skrapande påsar i den inte alltför ljudisolerade trappuppgången vid 4 på morgonen. Väl hemma i lägenheten och nerbäddad i sängen blev morgondagens planer ändrade.  Syrran informerade om risken att hälsa på ute hos dem. Lilltjejen hade fått maginfluensa. Så det blev till att stanna hemma. Kände att jag minst av allt har tid att bli sjuk just nu. Hade inte matchat särskilt väl med mitt fullspäckade schema. Men vem har någonsin tid att vara sjuk?

Nu är det hög tid att sova... så, go´natt på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0