11/10: Söndag igen...

Ok, då var det söndag igen. Ännu en hektisk vecka har överlevts.
Jobbade söndag, måndag, tisdag. Så det blev mest sova och rasta Bessy dessa dagar.
En snabb hunddate hos Madde på måndagen. En långpromenix med PW under tisdagen.
Onsdagen börjades på banken, därefter inhandlades det lite presenter och vidare till Sophie
och Issa. Hem och fixa fika och städa undan det värsta tills mamma skulle komma.
Sophie och Issa kom och slog ihjäl ett par timmar över lite äppelpaj.
Slutligen hann jag oxå vara social med Joel innan jag insåg att det var dags att sova inför morgondagens
utflykt. Somnade likt förbannat många timmar senare.

Torsdag morgon; frukost med Tessan vid 7. Lite uppdatering innan hon begav sig mot Mallis.
Packade in Bessy i bilen och iväg mot Kristianstad och Sissa.
Tog en break vid Galtsjön. Passade på att fotografera lite. Mest på Bessan som vanligt.

           


Väl framme i Skåneland fick jag äntligen träffa nytillskottet i familjen Klarin-Joelsson;
nämligen 7 veckor gamla Ebba. Sååå söt. Sååå trött, fröken sov sig igenom den största
delen av mitt besök! Åkte hem framåt kvällen. Ganska så slutkörd. Drack thé med Joel och
däckade därefter framför CSI.

Tröttaste Ebba:




Fredagen var oxå allt annat än lugn.
Lovisa kom förbi på en thé när jag vaknat. Vidare till syrran i Bredsättra.
Lite småstressad var hon nog allt bland offerter, snickare, shoppingplanering och fikabak.
Supergod äppelpaj med vaniljglass blev det dagen till ära.
Gick en sväng med lilleman och Bessy, medans Fia stökade vidare inför kvällens besök.
Givetvis hade jag kameran med mig. Bäst att passa på när suget äntligen infunnit sig igen.

       

Fortsatte från ena systern för att hämta syster nr 3, Kajsa. Svängde förbi Kapelludden på vägen dit.

     


Hem till lägenheten efter lite bestyr på byn. Framåt natten blev det Kalmar i sällskap med Lovisa, Bettan och Kajsa. En riktigt bra kväll med spontant efterhäng hos Lövet.
Landade väl hemma på ön framåt morgonkvisten nån gång.

Lördag: återigen dags att jobba. En snabb promenix med Sophie och Issa på dagen, hem, sova och därefter var det bara till att åka mot Kalmar.
Kom hem imorse, och nu är det samma visa som igår. Bessyrastning, sova och sen Kalmar.
Ja, det var nog det viktigaste denna vecka...



"Nothing is out of reach if you got long arms..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0