6/5: Cockfosters and please mind the gap...

Alltså, jävlar i havet vilken bra helg det blev. Lika hektisk som fantastisk!
Missade väl det där att man ställer tillbaka klockan en timme i London. 7.45 var vi på Heathrow, engelsk tid. Där börjar vår helg kan man väl lite lätt konstatera.

Så här såg fredagen ut:
Tunnelbana från flygplatsen runt 10.
Incheck på hotellet vid 11.
Sightseeing:
Trafalgar Square, Westminister, Big Ben, National Museum, St Margrets church, London Eye, London bridge, Victorias garden, Londons Aquarium och Piccadilly Circus, mängder av statyer och monumet. Har säkert missat nåt..
Blodsockerfall!!!
Middag på en mysig italiensk resturang med trevlig personal och superb Carbonara... Det bästa födointaget på hela helgen!
Tantvila.
"Pubrunda"- vi hann bara med en enda riktig pub. Därefter snurrade vi runt, med vår karta i högsta hugg, en bra stund för att finna rockklubben Crobar.
Konstig kväll med oförskämda, svårförstådda engelsmän och en jävligt full Tomas från Uppsala.
Rätt möra avslutade vi med att fly från denna alltmer närgångna hårdrockare.
Säng, säng, säng!!!

Lördagen då:
9.00 Vaknar.
Tunnelbanan till Hyde Park.
Frukost intogs i parken mittemot, sittandes på ett krigsmonument...
Buckingham Palace därefter. Såg vaktparadens pälsbeklädda hattar guppa förbi i marscheringstakt.
Hoppade sedan återigen på tuben in till Oxford Street för lite shopping.
Trodde vi ja! Lögn i fasen att hitta något! Allt jag fick med mig därifrån var en palestinasjal med döskallar.
Tantvila.
Iordningfix inför Pink´s spelning.
Middag- den sämsta och dyraste. Betalade över 300 spänn för en jävla skosula, 3 mosiga s.k rostade potatisar och 2 halvgrillade tomater. Missade lixom det där att priset som står i menyn endast gäller köttbiten och några salladsblad! Aldrig mer ett Scotish Steakhouse. Mc Donalds hade känts som en riktig gourmetmåltid i jämförelse!!
Med stort missnöje och en relativt hög stressnivå var det sedan dags att ta sig till O2 för att se Pink.
Lyckades ta oss till Blackwall trots renoveringsavstängda tunnelbanelinjer som innebar byte till Docklands railway.
Efter mycket möda och besvär lyckades vi få tag på en taxi och anlände lite lagom till att förbandet slutade spela.
Sen var det Pink, och det enda jag kan säga är OH MY GOD vilken enastående showare hon är!! Till och med jag som inte är något större fan gillade hennes framträdande skarpt!
Med lite sjysst planering fixade vi oss sedan ombord på den första avgående bussen in till "mitt-i-smeten"-London för att fortsätta till dagens utvalda rockklubb; The Intrepid Fox. Dessutom innehavare av den grymmaste vakt jag någonsin sett!! Jisses!
Han hade funkat utan smör, lätt!!
Duktigt utstirrade blev vi oxå. Kändes som om vi våldgästade ett privat sällskap.
Hamnade slutligen i sällskap med en miniegyptier som blev helt frälst i Nina och hans tre italienska vänner.
Givetvis fick jag äran att känna mig som universums största looser när jag insåg att snubben jag satt och tjötade med inte bara var grym på hårdrock, utan också jobbade som ljudingenjör och varje vecka stiftade bekantskap med ca 25-30 band... Jag brukar känna mig amatörmässig... men det finns inte ens en passande beskrivning för hur inkompetent jag kände mig i hans sällskap. Hehe.
Valde sängen framför fortsatt kalas hemma hos denna människa. Bra val!

Söndag:
Sovmorgon till 10.30.
Väskpackning och utcheck 11.00.
Dagens mål var Camden market. Stort, överbefolkat, överbelarmat med prylar. Hittade lite smycken och ett vaniljdoftande ostljus till familjen. Virrade mest runt. Hela marknaden påminde om en oändlig labyrint. Gav upp efter nån timme eller två. Hämtade väskorna på hotellet och begav oss sedan mot Heathrow för hemfärd.

Ville givetvis ta med något hem till pappa som tack för Bessyvakteriet. Fantasilös som jag är skickade jag följande sms:
"Är det något särskilt du skulle vilja ha som tack för hjälpen?"
Svaret??
"Ja."
Inget mer. Och jag kunde verkligen se för min inre syn hur nöjd han var med det svaret också!!
Slutligen landade vi hemma hos familjen Bolin- Kuisma vid 22.45.
En kopp thé, en cigg och därefter godnatt för tant. 
 
Måndagen inleddes med att  punktera örat med en industrial piercing på Barbarella.
Växlade in kvarvarande pund.
Hämtade Minna på dagis och intog tåget för hemfärd.
Borta bra men hemma är så sjukt bäst, trots allt.
Hämtade pälsmonstret hos pappa, snackade bort en stund med lillasyster L.
Åkte hem och självdog i min alldeles egna säng. Heavenly!

Som sagt; en intensiv men helt underbar helg i sällskap med världens bästa Nina!!
Snart dags att börja spåna och spara till nästa tripp!!  =)

Nu är jag tillbaka i vardagen igen. Känner att det är mycket som ska fixas närmsta tiden. Men det får väl lösa sig!
Nu ska jag pussa hund go´natt och krypa till kojs!!

Några bilder från Storbritanniens huvudstad hinner jag nog slänga in innan jag somnar... 




                                                                                                    
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0