3/3:Det gör ont....

95-åringsmovesen är min vardag.. Varför gör det så ont att flytta?
Mina ben skriker rakt ut i ren protest bara vid tanken på att ta sig upp för alla dessa trappor...

Sitter och funderar på när jag senast kände mig så här överkördavendumpers-mosig. Ja, det var nog ungefär i augusti någongång, eller kanske när jag flyttade till huset året dessförinnan?
Nåväl, nu sitter jag här i min nymålade lya, har precis käkat frukost och ska strax gå ner i tvättstugan..
Det mesta utom möblerna är redan flyttat och inplockat, vardagsrummets målning gick bättre än förväntat och på det stora hela känns det rätt bra faktiskt...
Ska vara barnvakt ikväll, och tänker skylla på att jag kan behöva all energi jag kan få och därför vägrar att bära en enda pryl idag. Är ju lite ledig imorgon och på torsdag också...
Tänker faktiskt unna mig en powernap medans jag väntar på att nästa maskin ska bli färdig för upphängning! =)

Så får det bli- först tvättstugan, sen en powernap!
Jag behöver det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0