27/3: Ungdomen är över...

... i alla fall om man ska tro min kära faster Tina! Men jag stuffar vidare i full avsaknad av åldersnojja och ångest! 
För inte vet jag om det är så stor skillnad från den ena dagen till den andra. Det gick så fort. Någon minut bara så var det klart. Det konstiga är att jag inte känner mig inte ett dugg äldre, så jag blev nog helt enkelt inte vuxnare över en natt. Men å andra sidan ser man det ur faster Karins perspektiv så låter det bättre: " Fast hur 17 kan du fylla 30 redan? Tycker att du föddes nyss och jag är definitivt inte mycket äldre än jag var då?!!"  Och det är väl så att jag delar den känslan lite med min faster, för hur faan hamnade jag som trettioåring i mitt liv? Trodde ju inte att jag skulle hinna förbi 25 innan det var dags för graven? Fast lite har jag ju lugnat mig de senaste åren, så lite klokare (läs tröttare) har jag kanske blivit! Mindre av allt som gjorde livet så jäkla mycket roligare då- polarna/ vännerna, de ständiga festerna, pojkarna/männen, de sena nätterna, skandalerna, skvallret, kollektiven, de dumdristiga upptågen, oförsiktigheten, efterfesterna, alla spontana roadtrips, impulshandlingarna, gratisfyllorna, torsdagarna på O´Keeffes. ( OH MY GOD!! O`KEEFFES!! Nostalgi!!! )Det ständiga ruset. Och det var så sjukt kul, mitt uppe i all undanträngd ångest och jävelskap. Det var värt varenda sekund!

Nä, jag kan väl bara konstatera att jag inte upplever mig själv som den 30-åring jag numera är....
På senaste efterfesten fick jag visa leg på att jag faktiskt hunnit så här långt.. PÅ  EFTERFESTEN!!! Haha.
Så ja´ä int´bitter.. på riktigt!! Jag tycker livet är rätt skönt faktiskt!

Dags att ta tag i nattens studier, önskade att jag egentligen låg hemma i min säng och inte hade följande göromålslista att ta itu med efter 10 timmars nattjobb:
Slutar 7.00 i Kalmar.
Hämta hund.
Köra till Öland.
Hämta Lovisa.
Låna diverse grejer till  lördagens kalas.
Åka hem.
Sova.
Rasta Bessy.
Thessan kommer efter/runt 13.
Vara social.
Fixa inköp - mat och alkohol...
Promenixa Bessy.
Baka pajer och tårtor.
Städa.
Pubben.
Bessy -nattwalk.
Sova... NICE!

Ser redan fram emot den sista punkten på listan!
Som tur är har jag mina extremt söta och hjälpsamma systrar som
assisterar mig- både fredag och lördag! Me like...

Nä, plugga var det!! NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0