6/6: Helg... igen!

De senaste 5 dagarna:

Gick av helgen måndag morgon.
Gick upp vid 10.30 och promenixade Bessy.
Åkte till Blomstermåla.
Satt i 45- gradig skugga. Väldigt varmt.
Pratade om Pius. Saknade.
Oskarshamn- personalmöte.
Försökte äta den största hamburgare jag någonsin sett.
Kråkans, jättegoda. Men det gick inte. Min mage sa stopp.
Tillbaka till Blomstermåla, lämnade A, åkte mot Kalmar.
Otäck mopedolycka. Var inte först på plats.
Slapp kliva ur bilen. Lucky me!
Liftade med min bil hem till Öland efter att ha hämtat hund och grabbarna.
Joel hälsade på. Stannade ovanligt länge.
Somnade ifrån både CSI och Cold case.

Sov drygt 10 timmar i sträck. Skönt. Förmodligen välbehövligt.
Frukostfika på Trädgårdscaféet med Janet och BM.
Blev en heldag med J.
Badade Bessy vid Strand. Galen byracka det där!
Fönstershoppade lite. Fast det var inte meningen. Ville ju ha något.
Middag på Pappa Blå.
Startade BM´s bil. Urladdad.
Hämtade Janets nya bil. Precis, precis sö´dö.
Har aldrig träffat nån som säger ordet precis så många gånger i rad.
I varje mening. Och dessutom stammar hejdlöst.
Vidare till Sophie och Marsus.
Kollade på Desperate Housewives.
Sen kom Marsus. Kollade på Wallander- Hämnden. Ok bra.
Hem och rastade Bessy. Stöp i säng.

Tinas salong vid 9.
Färdig vid 11.30 ungefär.
Tvättade. Åhh så tråkigt det är.
Plockade iordning i lägenheten.
Sov in natten.
Åkte till Kalmar. Lämnade Bessy.
Jobbade. Vaken-natt. Fy faan.

Hem vid 7, personalmöte vid 8.
Morgonrundan med Bessy.
Tillbaka till mötet. Fick gå efter 30 min. Nice.
Somnade ovaggad. Sov för lite.
Shoppingtur. Nya skor. That´s it. Boring.
Drömde konstigt. Rökte hasch. Skumt.
Jobbade ännu en natt. Trött.
Alla är fan på festival. Jag vill oxå!

Idag. Dagen som varit. Fredag. Jag trodde det var torsdag.
Har tagit en promenix med Bessy i regnet.
På Värsnäs. Utan att gå vilse.
Plockade liljekonvaljer. De var döda. Luktade inte alls. Typiskt.
Hem till BM. Sov. En stund i alla fall.
Rätt trött nu. Måste plugga. Orkar inte, men måste.

Imorgon är det sova som gäller.
Pubben. Jobba alltså.
Middag med Joel innan. Nonalcoholic pineapplejuicedrinking Joel.
En fredagkväll Joel, en fredagkväll? Vad är det som händer?
 
På söndag ska det röstas för både EU-kandidat, osammanslagna kommuner
och ätas lunch med Nina.
Ta det lite lugnt känns inte heller som en allt för otrevlig idé. Kan vara värt att prova!

Dagens BM:

" Folk ska ge faan i att prata med mig som om de känner mig!"

Säges med bestämd röst!
Snacka om förgyllande av min tillvaro! =)

Nu MÅSTE jag plugga. Lämpligt vid 4 på morgonen?
Förmodligen inte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0