25/12: Dagen då Påven blev knockad...

Snön fick stanna över julafton. Idag regnar den bort. Men det gör inget, jag fick ju min vita jul.

Lugn har den varit oxå. Inga familjebråk. God mat. Bra julklappar. Och helt ledig från jobb.
Kvällen spenderades i sällskap med mor och moster i kyrkan. Believe it or not.
Höll förvisso på att somna under hela gudstjänsten, men det blir väl så när man klämmer in ett par oplanerade extranätter dagarna före jul. Allrahelst om man inte har stökat färdigt med alla bestyr och skippar sömnen under julaftons morgon. Ganska talande för exakt hur trött jag faktiskt var är väl att jag prioriterade sängen framför mitt inbokade Pubbenbesök efter julmässan. 

Idag är det Lovisas 20-årsdag. Kalas hemma hos pappa och sen blir det Harrys efter en mellanlandning hos mig. Efter all tårta är jag kanske inte jättesugen på utgång just nu, men jag hinner nog bli peppad innan det är dags att bege sig mot Harrys. Hursomhelst är det inte så viktigt, det som spelar roll är ju faktiskt att Lovisa har en riktigt bra kväll!  

Dagens bästa tror jag får bli farfars kommentar angående attacken mot påven:

Snopet för alla livvakter runtomkring, när den där tanten hoppar över säkerhetsstängslet och lyckas knocka honom. Dem måste ju bli sparkade omgående!

Helgens bästa blir ändå följande:

-Men jag säger ju bara som det är!
-Sanningen? Nej den vill vi INTE höra!

Det är min uppväxt det! Hahaha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0