Snurr på livet...

Tänk dig detta scenario:
Du sitter mitt i en karusell och den snurrar på tok för fort. Illamåendesnabbt.
Ställ dig sedan frågan; skulle du hoppa av mitt i speeden??

Svar: förmodligen nej,( om du inte lider av någon psykisk störning som gör att du inte lyckas dra verklighetsförankrade slutsatser), för att man kan slå halvt ihjäl sig- i bästa fall.

Just så här känns mitt liv just nu, jag har fastnat  i karusellen och jag kan inte hoppa av.  Jag har en överhängande känsla av att jag kommer chocka mig själv till döds om jag gjorde något sådant drastiskt..
Så jag klamrar mig fast och snurrar med i min vardagskarusell.
Men, det kommer bli lite bättre...
 
... för jag fick jobbet i Kalmar som personlig assistent!! Fick det bekräftat i torsdags kväll. Gick raka vägen till Pubben efter mitt avslutade pass hos S och firade! Så, jag börjar min introduktion på tisdag och sedan är det nattvak som gäller till 77% i månaden. Såå nöjd- nu får jag äntligen krypa ner i sängen när andra går till jobbet.. hehe.

I fredags skulle jag haft besök av A från Soc. men orkade inte, kände mig allt annat än pigg. Hann däremot med att vara supersocial- lunch med E, promenix och shopping med A, visit på söndagens arbetsplats och kräftskiva hos T med bl.a S, M, C och S innan det var dags för 5 timmars spring på Pubben. Nej, det blev inget dealande- det var för mycket folk och dessutom liveband, så det blev golvet istället. Riktigt kul och tokbra musik levererades!
Träffade P och L- som precis varit med om en händelse av mycket suspekt karaktär, under Bessys nattrunda. Jag bara dör!!!!  Men vad säger man? Utan fantasi vore i alla fall mitt liv fan så mycket tråkigare...
Hur som helst blev det ganska hyfsat med sömn, antagligen tack vare att P var ganska krasslig.. Tryckte på mr en burk slemlösande och Strepsils på lördagmorgonen, tyckte det var välbehövligt!

Som vanligt jobbades det även denna lördag. Netto först och därefter Pubben.
Vad ska jag säga? Om fredagen var bra, så slog lördagen ännu högre! Sprang återigen 5 timmar i sträck, och även denna natt brann det i trampdynorna när jag äntligen fick av mig skorna. Men lätt att det var värt det, hade så kul att jag hade kunnat forsätta ytterligare 5 h till!!! 
Väl hemma kom jag på att det förmodligen var dags att trycka i mig nåt, thé och nattmacka fick det bli..
Lyckades tappa/välta muggen över halva väggen, och som om detta inte vore nog så gick strömmen sekunden efter...
Fick sova några timmar innan larmet satte igång...

Öppning idag, söndag, och jag kan garantera  att det var segare än vanligt att ta sig ur bingen.
Jobbade bara ett minipass på 4 timmar till att börja med, hem, svidade om och satte kurs mot Blå- sista dagen för detta året. Sen kan jag ju bara drömma om deras vitlökssås fram till nästa säsong- jag längtar redan!
Därefter- jobb igen. Denna gång på ungdomsboendet, där jag inte inte har varit verksam de senaste 3-4 åren.
Men det är ett otroligt soft jobb, har pratat med en av de boende halva kvällen och därefter kollat på en ok bra film- Untraceble. Lite väl förutsägbar och med ett lamt slut bara.

Imorgon blir det till att stressa ut till faster och hennes salong för att äntligen ta itu med den grå utväxten. Sedan väntar ett kvällspass på SLG. Det första av sex denna vecka.. Hmm, jag gillar!

Tror inte att jag har så mycket mer att tillägga just nu..
.. så go´natt!

Kommentarer
Postat av: Thess

Heeey baby!! Nu e jag i Sveariket igen... =) Hafte en UNDERBART fantastiskt rolig o minnesvärd vecka. Känns som jag vart borta mkt mkt längre...vi MÅSTE verkligen prata nu!!! Massor att berätta o massor jag vill veta o höra om dig jue...

Men se till o speeda ner liiite du kan för fan inte gå m på GRÅAHÅR innan 35+... ;)

Love love love u

Puss ♥ ♥

2008-09-30 @ 13:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0