Om jag inte hinner dö...

Jobbar som vanligt. Själv med killen ett par nätter innan jag smyger på min veckoledighet. Har gått bra än så länge så jag håller tummarna för att det fortsätter så.
Fullspäckat schema som vanligt. Fläktrens i L´s lya. Gubbarna skulle komma mellan 8-16 stod det på lappen som damp ner genom brevinkastet. Ingen bra tid alls tyckte jag, så jag klottrade ner ett litet snällt meddelande på svarslappen: OBS! Sovande person i lägenheten. Kom, om möjligt, efter klockan 13. Tackar! Och de fattade galoppen galant.. 13.10 knackade de på och frågade lite försynt om jag sovit färdigt! Me like! Därefter flydde jag fältet med Bessy för att handla lite. Gissa om byrackan hade fanclub när jag kom ut 10 minuter senare?? Jajemän, visst hade hon det- tre farbröder som stod på behörigt avstånd och beundrade pälshögen och pratade barnsligt med henne! Knallade hemåt för att invadera tvättstugan och påbörja projekt lägenhetssanering.. ( Det tar nog bara liiite längre tid än jag trodde, men jag siktar på att vara färdig senast fredag em.) En tantvila på maten innan jobbet och sen blev det kväller och bara till att börja arbeta. Bokade ett antal fikadater och bestämde med T att det blir en Gävletripp sista helgen i januari. För det har jag lovat. Att komma upp och göra stan osäker en helg om hon blev singel. Och det var hon visst nu. Så då måste jag ju göra det. För ett löfte är ett löfte. Så om jag inte hinner dö innan, så blir det så, så det så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0