Om detta tycker jag inte!

Att vara "sjuk" är ju rent ut sagt ett jävla påfund. Och det inte så att man har någon livshotande åkomma, nej jag är "bara" förkyld. Katastrofalt tråkigt är det med en snok som rinner konstant, en hals som ömmar och en skalle som bara känns tyngre än tyngst. Tragiskt. Skulle ha jobbat natten ut, men mamma J skickade hem mig.
Var ute hos en pappa som inte behagade vara hemma på Fars dag, innan jobbet i söndags. Kunde lika gärna ha sparat eller skänkt de slantarna till bättre behövande- som mig själv till exempel.

Har dessutom hunnit med lite kvalitetstid med lillasyster L. En rundvandring i hennes nyinförskaffade ruckel ; ) , thé och lite skvaller gjorde att det kändes som förr när hon i stort sett bodde hos mig!! Supermysigt!! Om detta tycker jag mycket alltså!

Annars har livet inte så mycket spännade att bjuda på för tillfället. Jag tror att det kan finnas ett litet missförstånd som bör redas ut omgående, så det får jag väl engagera mig i. Det mesta handlar om jobb och pluggande. Tänkte att jag lika gärna kan förpesta min, av arbete nerlusade, tillvaro med lite studier så jag blir av med skiten någon gång. Det ger mig ju bara ångest i längden!

Går dessutom i julklappsplaneringstankar. Måste lägga upp en strategi, förra året missade jag det och hann knappt färdigt med inköpen. För att inte tala om dert förbannade julgodiset som jag inte ens hann påbörja. I år har jag garderat mig genom att dels lova och därtill får jag assistans av den lovade att färdigställa baket. Ingen återvändo med andra ord!   = ) Kan behöva någon med lite halvsadistiska tendenser som utan tvekan ( och ser stor njutning i att få prygla sin syster)  plockar fram läderpiskan för att driva mig ifrån mina dåliga undanflykter och halvmesiga ursäkter till att inte hinna rulla 300 Mozartkulor! L är perfekt för det jobbet, hehe! ; )

Nu ska jag blåsa ur hjärnan för vilken gång i ordning vet jag inte ( kranen är röd /sönderskavd av allt snytande) och därefter krypa ner i min djupt efterlängtade säng för att läsa ett par rader innan jag somnar!!


Sådan matte- sådan byracka... Såå trötta! ; )


                          

NoneNone








                                                                                                                     




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0