Vad var det jag sa?!!!!

Det är väl tur att man känner sig själv så väl som man faktiskt gör!!
För dagen som varit har varit blev bara bättre och bättre. Lite småseg i starten, men efter en stunds monolog kom jag fram till att allt kunde ha varit bra mycket jävligare ändå. Därefter har dagen bara utvecklats i positiv riktning. Efter att grabbarna begett sig mot ön åkte jag in för att träffa J över en sen middag. För att undvika att bli helt utslagen i matkoma bestämde vi oss för att gå en runda, men kom inte längre än till Lilla Pubben där extrafamiljen satt. Blev lite otippat inbokad på en gratismassage imorgon- mina stackars muskler är i stort behov av en rejäl omgång. Tur för mig att jag har min bästaste M. Det blev ingen långvarig vistelse, trots att jag helst av allt hade velat stanna kvar- men jobbet kallade. Kvällens pass var stationerat på Molly´s. Lite dåligt med spel och en trist start kunde ha slutat med ett katastrofalt resultat, men det vände efter en stund och summa sumarum var jag riktigt nöjd med min prestation när jag räknat ihop kvällens intäkter!! Fick ett infall och ringde A när jag ändå var i stan- och det var en lite väl överförfriskad herre som svarade. Det var bara till att plocka in honom i bilen och agera personlig assistent/ privatchaufför. Som tur var fick jag sällskap av J som hjälpte mig att frakta hem honom.

Dagarna dessförinnan har mest inneburit jobb och studier. Börjar äntligen ana en liten strimma ljus där längst borta i tunneln.
I fredags blev det spontankalasande med grabbarna, Y och U. En trevlig kväll som gick på tok för fort och avslutades med tankekaos och totaldepp! Det är väl fan att man inte bara kan acceptera att livet sällan går samma väg som man tycker att det borde göra, Men jag måste inse att hur mycket jag än önskar att min familjesituation såg annorlunda ut, så kan jag inte förändra den. Inte heller kan jag dra tillbaka tiden och göra saker och ting annorluda mot hur det ser ut i dagens läge. Däremot inser jag återigen att jag är lyckligt lottad som har mina underbara vänner. Vad vore jag utan dem.
Blev dessutom påmind om att gråta är något jag bör undvika framöver- det ger mig bara huvudvärk!!

Dags att sova. Tänkte orka ta mig upp i någorlunda god tid och städa lite innan M dimper ner här imorgon!
Natti natti....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0