Studentbal och cruising...

Jaha ja, ännu en helg som fullkomligt rusat förbi.. attans!

Efter jobbet i torsdags blev det en liten runda med Jorrit. Åkte sedan vidare för att plocka upp lillsyrran. Hem och gjorde absolut ingenting. Frossade i filmer och somnade när det började bli ljust framåt morgonkvisten.
Sämsta tänkbara upplägg inför fredagen, hade ju behövt vara utvilad, men icke..
På schemat stod håruppsättning och make-up till L studentbal, vilket var snabbt utfört på 30 min- jag funkar definitivt bäst under lite lagom stress.
Därefter var det dags att föreviga det hela med fotografering... med mig bakom kameran. Hmm, seriöst? Jo, ett par bilder med lite fint blommande buskage i bakgrunden lyckades jag knäppa, men det mest klockrena var iallafall  poseringen med Djurparkens gul-rosa dinosaurie som kavaljer. Mmm, det passerande folket glodde duktigt! 
Landade på hemmaplan runt 19-tiden igen, umgicks lite med kombon, T och T som hade spa-kväll innan jag gled vidare till Pubben. Bra kväll, dock på tok för dåligt med spelande gäster.. 
Kidnappade en full J och en aspackad, mycket förvirrad P(du vet ju var jag bor!! haha) för ännu en tripp över bron där L och T väntade. Väl hemma igen höll min söta men fulla lillasyster låda ett bra tag. Lika lätt att få tyst på henne som att förvänta sig att en porslinsaffär skulle vara intakt efter ett elefantbesök- omöjligt med andra ord!! Ja, det var väl ännu ljusare ute denna morgon, innan jag äntligen lyckades somna!

Lördag...
Alarmet ringde way to early..
Åkte ut med bakfull syster i sällskap för att agera lektant nu igen. Bamsekörning med ett gäng ungar även denna dag, en uppgift som jag snirklade mig ur riktigt snyggt.. Satte L som kusk, hehe.. Ingen drömtillvaro i hennes tillstånd.. Plockade upp den andra lillsyrran, K, och mötte därefter upp C, H, C och L som var på ön över helgen. 
Fick äntligen tillfälle att uppdatera en del av vad som hänt under den senaste tiden, men hann långt ifrån med allt!
Därefter var det dags att  hämta Vanen med partyfolket för att agera chaufför på Borgholms årliga cruising..
Oh my God, raggare och jag är bara inte kompatibla!! För att inte tala om alla poliser.. Clever som jag nu ibland misslyckas vara, glömde jag mitt körkort i bilen, så när jag blev stannad var det bara till att spela dumknullad- vilket gick hem!! Jag kan när jag vill..
För övrigt var det en typisk raggarkväll med fylla (givetvis), slagsmål (kombon igen), dräggiga raggare (vad annars?) Men en hyfsat ok kväll iallafall..

Idag har jag väl inte gjort så mycket annat än att köra på grabbarna, käkat frulle med K och bli utlåst!! Man ska inte tänka negativa tankar, att jag aldrig lär mig!!! Nu ska jag snart hämta K på Condiset, åka hem till familjen för att fira Mors dag och avsluta kvällen med ett soft arbetspass! 



 

Kommentarer
Postat av: L

Det är ju välkänt att jag blir en smula pratglad när jag är full, så du borde ju varit förberedd! att jag denna kväll var både hungrig och hade lite ångest får du ta som en bonus! :P

2008-05-26 @ 12:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0