Golvtvätt a´la Pippi...

Hmm, dags för uppdatering av de senaste dagarna eftersom jag börjat bli lite smått slarvig med den dagliga skrivstunden. I måndags hände det inte mycket.. Kom underfund med att det är dyrt att inte vilja ha barn, men får väl trösta mig med att det är ännu kostsammare att ha dem. Ont ska det visst göra att klämma ut dem också! Kom till jobbet och drabbades genast av obotlig irritation- igen. Kan det inte bara dimpa ner ett jobb från himlen så jag kommer därifrån?? Det mest "fantastiska" ( läs patetiska) är att detta störningsobjekt  inte klarar av en diskussion- 42 år gammal. Snacka om lekstuga!

Tisdagen var även den lugn. Kombon försvann iväg till Kalmar, så hund och jag blev själva hemma! Tror inte jag gjorde så mycket mer än att slappa, kolla på TV, prata i telefon och läsa på hela kvällen.Skönt var det i allafall!

Idag har det storstädats. Som vanligt blev det ju inte alls som jag tänkt mig! Började hela min våtdammtorkning med att befinna mig ståendes i  vatten upp till fotknölarna- spannhelvetet sprack i många delar! Men jag är inte förvånad, sånt här händer ju jämt och ständigt! Väl färdig med lägenheten fortsatte jag med trapphuset.
Nöjd med det utförda jobbet belönade jag mig själv med en stund i solariet.. Välbehövligt eftersom jag närmast ser ut som ett lik 12 månader om året,om jag inte fuskar på detta vis!
Skulle ha ridit, men hann helt enkelt inte med det idag, synd med tanke på det kanonfina vädret..

Nu ska jag krypa ner i sängen och fortsätta läsa lite innan jag somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0