Zombietillstånd och utflykter...

Gissa om jag var lagom trött när det var dags att lämna sängvärmen, och den enda önskan som fanns i min hjärna och den regerande bilden på min näthinna var en fortsatt tillvaro i min sköna säng..
Var helt färdig när jag gled ner mellan lakanen igår, men kunde jag somna? Svar: NEJ! Försökte grusa ögonen med att läsa den nya boken jag fått låna av chefen, men icke! Först tre timmar senare hittade John Blund fram. Nästan helt i onödan då jag skulle upp vid klockan halv sex för att fixa stallet och lämna hund hos pappa. Andra natten med 3 timmars sömn, och jag känner mig som en överkörd zombie.
Lyckades slutföra min relativt korta arbetsdag utan några större katastrofer, och fortsatte in till lillasyster K, fastnade en stund framför TV:n, slängde mig i bilen och körde vidare till M. och kidsen. Käkade, pratade och hann dessutom med en liten nostalgitripp. Kom på att H. inte bor alltför långt bort, och eftersom jag är en sann tidsoptimist, drog jag en runda förbi honom också! Attans vad sen jag blev! Åter till lillasyster för lite uppiggande treatment och vidare till releasepartyt..
Showen var tiptop, men den resterande upplevelsen var ganska tragisk. Porrskådisar, en transa som ALLTID är på mig och grovhånglande 60-åringar, var bara några av kvällens inslag.Får en allergisk reaktion när jag måste vistas i samma lokaler med snobbar. Tur för mig att det var just A. som var mitt sällskap, annars hade jag gett upp efter en kvart!
Måste påpeka att jag har VÄRLDENS BÄSTASTE kusin, som sköter om Jorrit, fåren och katterna när jag flummar runt på mina utflykter. Vad skulle jag göra utan henne?? Måste klura ut en riktigt bra "tack-för-hjälpen"-present, för det räcker definitivt inte bara med mina "kloka ord"!!
Nu har jag precis druckit en kopp thé med K. Ska strax bädda och äntligen få sova.. ganska länge också! Jag är inte svår att göra lycklig!!

Imorgon beger vi oss till ön igen, MÅSTE komma ihåg att hämta banankartonger på vägen så de inte delas ut till andra.. Tänkte-om vädret tillåter- hinna med att ta en ridtur innan det är dags att jobba- igen. Har tagit på mig två extra helgpass eftersom K. har sagt upp sig. Ur den ekonomiska aspekten är detta kanon, men ser man den ur ett mer hälsobaserat perspektiv är jag helt jävla rudad.. Bara på mitt "vanliga" jobb kommer jag att få ihop ca 200 timmar denna månad, och då har jag inte inkluderat mina extratimmar på de andra ställena.. Men en fin lön är att invänta i april- om jag överlever till dess.. Känner verkligen att det börjar vända igen!! Dags att knoppa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0