Påskmiddag och helikopterfylla...

Lördagen var tokbra. Efter en kortare biljakt lyckades jag få tag på lillasyster K, som lånade ut lägenheten över natten. Passade på att överlämna hennes ena födelsedagspresent, samtidigt som jag snodde henne på nyckeln till lyan. 
Vidare ner till Borgholm för att hämta J som skulle med in till Kalmar. Landade hos A. runt 18-hugget, klev innanför dörren och satte mig vid dukat bord! Satan gott alltså.. Vore det inte för att jag är emot giftermål kunde jag friat till honom omgående! Efter lite klurande kom vi fram till att det bästa alternativet av partykaraktär vore att sova över där, istället för i lägenheten, och på så vis slippa knalla bort till Funkabo med Bessan i snöyran innan utgången. Sagt och gjort, smög på spriten en stund senare och blev duktigt på snusen...
Övriga folket började droppa in runt sjutiden och senare därifrån vidare in till Harrys och O´Learys, fick ju pendla däremellan för att kunna vara lite social med alla! Borde kanske ha ringt runt och bett om ursäkt för min telefonterror eller åtminstone skickat ett litet ömkligt sms idag, men vad fasen, det händer såå sällan, så det är väl smällen jag får ta efter en kväll ute. Höll på att frysa ihjäl när det var dags att bege sig hem till A igen, fick vänta JÄTTELÄNGE innan det kom en taxi och räddade oss. Var helt övertygad om att  jag sänkt min temperatur med ca 36 grader och var närmast död. Men värst av allt- helikopterfylla, aj aj aj.. inte bra alls det! Tyckte jag kände mig lite smått susig, men när jag skulle resa mig upp var det som att åka virvelvinden.. Jag hatar det, men H som befann sig i andra luren hade ju iallafall kul på min bekostnad. För att inte tala om alla grodor som bara hoppar och far ur truten på mig i detta tillstånd.. Men jag tror att jag lyckades styra till det ganska bra i slutänden, ganska stolt över den prestationen med tanke på att vi avslutade samtalet vid halvsex..

Vaknade vid 10, UTAN baksmälla.. fantastiskt! Packade in hund i bilen för att åka på familjemiddag hemma i Arbelunda.. Kom tidigt, så det blev att hjälpa till innan alla andra anlände. Käkade riktigt god potatisgratäng och lammstek. Sedan var det kört! Bakfyllan infann sig som ett brev på posten.. ingen blykepa, men såå illamående. Men varför klaga, det var bara att bita ihop och åka till jobbet.. Fast jag hade mer än gärna legat hemma och tyckt synd om mig själv istället.
Nu är det dags att nana, ska som vanligt upp omänskligt tidigt för att ta hand om kusen och sedan jobba färdigt mitt måndagspass...

Tack kusin för all hjälp med pållen i helgen!! Du är bäst!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0