Nu, eller helst för länge sen...

Jag vill flytta NU, håller på att bli tokig bland alla fullpackade banankartonger och kassar!!  Hyllorna är nerskruvade, allt som inte används ligger förvarat. Borde satsa på Fen Shui.. Länge leve minimalistiskt leverne!! Skulle fixat med adressändringen idag tänkte jag, men fick ju avbryta när jag inte vet var jag ska bo.. hon skrattade gott åt mig i andra luren och välkomnade mig åter när min hjärna hittat tillbaka. Hur kan man bli så tankspridd?
Jaja, jag bjuder på den, men jag tänker inte förnedra mig igen utan fixar det över nätet nästa gång istället.  

Men att det ska vara så svårt att avsluta saker och ting för mig, jag förstår inte. Det är väl egentligen därför jag känner som jag gör. Gillar inte att vara här eftersom det bara är en påminnelse om att jag inte klarar av det. I vanliga fall har det bara varit till att dra så fort man har sagt upp kontraktet och trippa vidare. Ingen tid till eftertanke, inga känslomässiga yttringar eller någon uppsägningstid att överleva. Men nu av alla gånger, så sitter jag fast på grund av djuren och det är förvisso säkert bara bra för mig att behöva utstå detta, men särskilt kul? Skulle inte tro det. Mycket har säkert sin grund i min spontana och rastlösa natur, allt ska ske NU, fast helst borde det vara färdigt igår!! Jag är trött på att vara fattig, att bära ved, att elda, att ständigt vara uppbunden vid djuren, att behöva köra vart jag än ska, att hacka is på vattenkaret, mocka när det är mörkt, fodra kräken vid 6 på morgonen bara för att hinna tillbaka till jobbet i rätt tid, att behöva tänka ekonomiskt och parera min ärenden med sociala sammankomster.

Men det är snart slut med det, nedräkningen har kommit halvvägs- förhoppningsvis ännu längre, om allt går som planerat. Fast det är klart, med mitt oflyt kommer jag väl inte här ifrån innan den 1 maj lik förbannat!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0