Instinkter och intuition..

Eftersom jag fortfarande är fast på norra delen av ön, har dagen gått åt till att städa,laga mat, pyssla om mannen, tvätta, stryka, promenader och snickra på min nya blogg..
Tänkte att jag hädan efter ska bespara de stackare som hittar hit, från allt gnäll och min ständigt pågående tankeverksamhet.. Nä, inte riktigt så ligger det till.. Det jag gör är att försöka skaffa mig ett begrepp om vad jag gjort i mitt liv, sätta på pränt varför jag är som jag är.. Högst personligt med andra ord.

Bessy höll gladeligen (från hennes sida, inte mattes) på att bli påsatt av grannens schäfer Astro idag. Det var länge sen jag var så förtvivlat arg som just vid detta tillfälle, men det är faktiskt inte lätt att släpa 40 kg opålitlig hund baklänges halva promenaden. Jag ansåg tyvärr att jag inte hade så mycket annat att välja mellan- släpa eller att Bessy eventuellt blir dräktig..  Men jag börjar fundera över hur grann-gubben är funtad. Jag bad honom senast igår eftermiddag att hålla uppsyn över Astro- helst bunden, eftersom Bessy löper just nu.. Faan, hunden har väl aldrig sprungit mer lös än han gjort idag. Jag tror att han gör det på pin jävelskap, det aset..

Mitt besök har inte heller anlänt, fick en svag föraning av detta redan imorse.. Som jag påpekat innan- jag hatar min magkänsla!! Usch! Ta bort den...

Nu är det läggdags för mannen...

Kommentarer
Postat av: Therese

trist med respektlösa hundägare! Hoppas besöket dök upp sen. Här ska sovas, har åkt på världens hosta & förkylning nu =( vi hörs! Kram

2008-03-08 @ 22:13:06
URL: http://sparklingpearls.blogg.se
Postat av: Lillasyster

Hur skulle en korsning mellan B och en schäfer se ut egentligen? En fluffig polishund skrämmer ingen, tacka den goda herren i det blå för att de inte hann ha ett riktigt tvåmannakalas...

2008-03-09 @ 00:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0