Fast på norra delen av ön..

Oj då.. tänkte jag skulle sätta mig här en stund för att dricka en kopp thé och sammanfatta dagen, men med min värdelösa tidsuppfattning är det bara till att vackert förflytta sig till spisen och fixa kvällsmat åt mannen..

Började med en ovälkommen migränattack imorse, ringde jobbet och fixade så jag kunde komma senare.
Har en ny kollega på jobbet, svåra vibbar därifrån. Vet inte varför, men det känns onekligen allt annat än bra, det är definitivt något som inte stämmer... Ringde min chef och kollade av vad hon egentligen uttalat sig om.
Tur det, många frågetecken raderades under det samtalet!

Vid 12 tvingade jag mig ur sängen, med förhoppningen att jag lyckats sova bort dunderskallebanken. Mockade stallet och packade inför helgen, sitter fast i Kroken till måndag morgon.. Varför kan inte H. komma redan ikväll? Det händer absolut ingenting på den här delen av ön, mer än sommartid, och då har ju varenda jävel luskat fram oss på kartan.
Så nu ska jag behöva sitta här, uttråkad och rastlös, och bara vänta tills imorgon.. Fast det är klart, har man inte träffats på 2-3 år, är väl en kväll a piece of cake!!

Många tankar blir det, mest i planerande banor. Bilverkstaden efter jobbet på måndag morgon, ungefär samtidigt  kommer hovslagaren och sen ska det jobbas lite i Borgholm. Ska ha "inventering" med J. snart, så vi vet vad som behöver kompletteras. Sedan är det snart dags att börja köra ner en del av flyttlasset för magasinering. Vidare ska jag hjälpa lillasyster att flytta hem hennes grejer från Kalmar på fredag, plocka upp Y. i Borgholm på vägen och tillbringa kvällen med att vara social. Fullt upp som vanligt med andra ord!

Nu kallar studielektyren, bäst att bara kapitulera...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0