Det där...

... snirklade jag mig ur snyggt!! F. ringde idag,och ville att jag skulle sjunga på L. barndop. Men grattis! Kul att vi hörts av sen hon blev mamma- den 25 november!! Det är ju bara snart 4 månader sedan.. Jag vill inte sjunga offentligt när det är så seriöst!! Prestationsångesten äter ju upp mig innan ens datumet är bestämt! Det måste ju vara perfekt!!! Frånsade mig faktiskt ansvaret att stå för sången. Däremot lovade idiotiska lilla jag att sjunga på ett eventuellt bröllop i framtiden- måtte de ALDRIG gifta sig! Om det nu skulle bli så trots mina önskningar, satte jag kravet att C. måste kunna kompa mig!

Har inte gjort så mycket idag. Jobbade ett kort pass mellan 10.30-14.
Handlade på vägen hem. Fixat ett nytt Visakort, eftersom det gamla är ungefär det femte eller sjätte som jag lyckats avmagnetisera inom loppet av 9 månader! Det är något fel på mig!
Har dessutom beställt ett skattemärke till automobilen, jag har väl bara kört "utan", sedan i september.. Eller inte helt utan egentligen, men märket sitter på instrumentpanelen,(efter att ha tvättat bort det), bara utifall att jag skulle bli stoppad av farbror blå!
Huset har jag ännu inte lyckats elda varmt.. trodde jag skulle frysa ihjäl när jag steg innanför dörren i måndags förmiddag, efter en alldeles för lång jobbhelg! Men jag jobbar på det!!!

Jorrit fick nya skor igår, och bilen en ny del i avgassystemet.. Som om min ekonomi inte redan är ansträngd denna månad!! Medans hovslagaren fick ta hand om kusen själv, gick jag och Bessy en lång morgonrunda från verkstaden till Ödekyrkan i Källa.. riktigt nice väder, det är vår i luften! Och på tal om våren- jag såg en vilsen trana när jag åkte till jobbet i morse, fast den verkade ganska trött, för den tappade höjd hela tiden.
Höll på att rida över en orm härom dagen också, men det vårtecknet hade jag kunnat vara utan,jag gillar dem inte!!!

Nu ska jag ta mig ut till stallet, sedan ska jag glida ner i ett varmt bad, och därefter lägga mig tidigt. Har en mastodontdag framför mig!

Kommentarer
Postat av: Thess

Vill veta om helgen nu... =))

Puss

2008-03-12 @ 09:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0