Dåliga vibbar...

..får jag av min nya kollega. Det är något med hennes karaktär som inte stämmer. Och hon gör mig ordentligt irriterad. Faktum är att jag sagt ifrån allt vad schemaändringar av min rad heter, men lik förbannat ska hon styra och ställa! Vidare är hon girig- me NOT like!! Men vi får väl se vart det bär hän. Jag tänker inte ge mig iallafall!!

Dagen började mindre kul- snön bara öste ner, blött och kallt. Jag är frusen och trött. Min söta chef höll på att skicka stressnivån upp över öronen på mig när hon ringde en halvtimme innan avtalad tid och säger att hon är på plats. Jaha, där står jag som ett fån, endast insvept i ett badlakan med håret drypandes av vatten och hör mig själv säga: det är lugnt, jag kommer om fem minuter!! Slängde på mig kläderna, fortfarande halvblöt, tvingade in Bessy från gården och skyndade mig iväg.
På personalmötet sades det inte allt för mycket, vi åt mest som vanligt! Behöver inte tänka på den biten mer idag och antagligen knappt imorgon heller. Matkoma säger jag bara. Så nu tänker jag ta en stadig tantvila. Därefter är det dags att trycka ner näsan i studielitteraturen igen. Ska banne mig bli färdig tills jag flyttar!!

Negligerar jag det onda, så känns det inte.
Känns det inte, så existerar det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0