And the winner is... THE bitch!!

Jävlars vilken härlig liten pingla det har dimpt ner på min arbetsplats.. hmm- NOT! Hade redan innan svåra intuiativa känningar av detta, men hon är värre än jag befarade!! Satan så fräck!! Men efter att ha pratat förnuft med frun i huset, så är detta problem nu ur världen..

Torsdagen fördrevs med allt annat än en tillvaro i ledighetens anda..
Käkade kroppisar med J, C och D. Genomförde äntligen vår inventering också.. bara till att packa om lådorna igen!
Träffade T på hennes rast, gick en runda runt "stan" och vidare till M´s dagis för att köra hem henne. Fastnade givetvis där i ett par timmar eftersom lillsyrran kom hem i samma veva. 

Trodde att hund hade sin vanliga släng av magsjuka, men hon piggnade till relativt snabbt igen. Antagligen var det avmaskningsmedlet som spökade med henne. Så istället för att krypa till kojs i tid så blev det en tripp till spontankalaset i Stacketorp... Snacka om att känna sig som 15 igen, lider fortfarande av sviterna efter skrattkramperna i magen..
Lyckades dessutom få två frivilliga övernattare med mig hem, den tredje ansåg sig vara kidnappad eftersom han missat att jag skulle norr ut, inte mot Borgholm.. Det var länge sen jag garvade så mycket, tror det var mer än välbehövligt.. Och vad vore världen utan P? Klockren är vad han är!!

Började denna långfredag med att köra tillbaka trion till den nu fortsatta festen. Fortsatte med 2x Borgholm, i mjukisbrallor, birkenstock, rufsigt hår och utan jacka.. Det snöade och jag kände mig lätt som Sveriges största byfåne- trots att halva Guntorpsligan var där! Men jag skulle ju bara lämna av grabbarna och köra hem på en gång igen..
Sen hem blev jag också, som vanligt skiter det sig när jag är stressad och just denna gång mötte jag mina förrymda får på trappen -igen!! Kunde blivit fina stekar av dem i det ögonblicket...

Imorgon jobbas det till 16, därefter ska jag snabbgratulera lillasyster, för att sedan dra vidare på påskmiddag hos A. Kanske vågar jag mig till och med på en liten utgång under natten också..

Känner att ögonlocken börjar väga bly, inte alls konstigt med tanke på den minimala sömn jag slutligen lyckades få inatt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0