Otippat lyckad helg...

Ännu en vecka har sprungit iväg.. Midsommarhelgen är överstökad, full fart 24-7, jobb, jobb, jobb och en del rätt oväntade vändningar av det positiva slaget inträffade. Har inte riktigt kommit till insikt än, men jag har ju 6 veckor att vänja mig på!

Fredagen var det jobb som gällde, kom väl i säng runt 3 efter dealerpasset på torsdagen. Fick tvinga mig ur sängen och ta mig till nästa pass 4 timmar senare. Tillbringade det mesta av dagen där, kom hem vid 16.30, kastade mig i säng för att få ett par timmars sömn innan det var dags att styra upp inför kvällens Pubbenpass med käk (som A lite otippat bjöd på), hundpromenix  och iordningfixande av mig själv. Kände mig minst sagt demolerad! Halvtaskigt med spel och dålig vinstprocent var ju ingen direkt stämningshöjare, så jag avslutade kvällen med att vara bannad! Träffade B på nattrundan med Bessy och hamnade givetvis där en sväng också. Inte mycket sömn blev det denna natt heller.. *suck*.

Midsommardagen inleddes med lunch i Arbelunda, hämtade upp mellansyrrorna på vägen och stressade vidare för att hinna fixa maten till utsatt klockslag. Mysigt blev det i allafall, känns bra att jag hann spendera lite tid med hela familjen denna midsommar. Åkte vidare till Böda Sand för att träffa M och hans polare. Eller ja, inte så mycket hans vänner kanske, de liksom bara följde med på köpet. Några timmars välbehövligt mys blev det innan det var dags att återvända till Borgholm och mitt sista spelpass för denna helgen. Tyckte jag misslyckades totalt med att spela av folk deras pengar, och när jag räknat ihop det återstående markerlagret kunde jag ha skjutit mig själv. Fy faan vad pengar jag hade förlorat- trodde jag, ja! Lyckades mot alla odds, trots storleken på bordet, livebandet och den hopplösa kortleken slå cashboxrekord, fast det visste jag inte just då. Men jag började förstå varför hela jag höll på att kapsejsa under sista halvtimmen.. Men det var definitivt värt att! Lördagen visade sig vara en tiptopdag ur alla aspekter vid summeringen!!

Söndagen var det dags för ett extrapass i Kroken, missade någonstans i planeringen att folk skulle hem denna dag och att trafiken förmodligen skulle påverkas av detta.. Hade det inte varit för de totalidiotiska bilförare framför mig hade jag hunnit med god marginal, men nu blev det i sista minuten. 50 på 90-väg? Vad tänker folk med egentligen?
Fick sluta tidigare och fortsatte kvällen med att kolla på film och mysa. Inget dåligt avslut alls! =)

I måndags var det återigen dags för Kroken, totalt omotiverad till att åka dit, men vad gör man?
Lugnt pass som vanligt, tisdagen likaså.
Käkade på Blå med S och B, fortsatte till Pubben och därefter var det sängen som gällde...

Idag, onsdag, började jag med ett tandläkarbesök som gick över all förväntan- jag var nästan inte rädd alls denna gång!
Sedan bar det av till dagiset här brevid för att jobba några timmar. Men herregud vad trött man blir av minimänniskor som rör sig konstant och låter! Detta hade jag totalt glömt av och då var ändå kidsen väluppfostrade och inte ett dugg högljudda! Nu tänker jag ta en tantvila, sedan är det dags att inhandla jord för att laga M gräsmatta i eftermiddag.
Kvällen kommer att tillbringas som barnvakt åt H & C.

Sen ska jag sova, har en fullproppad dag att överleva imorgon också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0