Sommar...

Nu är det banne mig sommar i min verklighet. Inte så mycket för att solen kikar fram emellanåt, skolorna har slutat eller för det faktum att byn börjar leva upp igen genom uteserveringar och mer folk i omlopp. Nej, det tydligaste kännetecknet är allt jobb! Frågan är om jag någonsin blir mentalt förberedd på den totala chocken av ständigt jobb,oregelbundna tider, att alltid vara på väg någonstans, min asocialitet och eviga längtan efter sömn?
Uppenbart är att jag inte dragit lärdom av tidigare sommarerfarenheter, utan intalar mig återigen att detta är sista sommaren jag gör så här...

Nåväl, midsommar om ett par dagar. Hur galet känns inte det? Det var ju typ nyår för inte så länge sen, och vad hände med de andra storhelgerna?? (Svaret är: jag jobbade bort dem givetvis...)
Tiden är lika knapp som vanligt. Hoppas jag hinner något av det jag verkligen vill denna helg. 

Har väl inte hänt allt för mycket de senaste dagarna. Lillasyster K sov över här i natt. Jobbat ett glidarpass, och därefter kört hem henne. Mamsen gjorde sin premiärvisit här ikväll, berättade bl.a att morfar äntligen fått ett rum på Ekbacka- inte en dagjävel för tidigt!  

Nu ska jag ut och promenixa med Bessy, sen blir det nog till att krypa ner i sängen och läsa lite...

Kommentarer
Postat av: Thessan

Trevlig Midsommar älsklingen!!



Puss & Kram ♥♥♥

2008-06-20 @ 09:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0