... men hemma är fan oslagbart!!

Har äntligen landat efter en vecka full med jobb, impulsiva infall och bilfärder.

Avslutade mitt två dygn långa arbetspass i tisdags med ett möte för att rensa luften. Funkade riktigt bra.

Därefter var det dags att bege sig till lillsyrrans studentkalas. Hann på tre timmar ta mig från Byxelkrok, svänga förbi en snabbis hemma, packa, borsta Bessy, åka till Färjestaden- shoppa nya skor, klacka om ett par gamla, fixa blomma och kort samt ta mig till Kalmar för att hämta L med vän vid Stortorget för att agera chaufför och transportera damen till studentbuffén som väntade vid uteplatsen i Funkabo. Mycket trevligt och god mat serverades det, men ack sicken blåst!! 

Hade ju hoppats på en liten utflykt till sydligare delarna av landet, men hamnade istället hos extrafamiljen i Fröstorp över natten. M kikade förbi och berättade att hon sagt upp sig fr.o.m mitten av augusti och jag var ju inte sen på den..
vilket resulterade att hon ska prata med mamsen- tillika sin chef..
Jag impulsiv?? Jag förstår verkligen inte var folk har fått det ifrån?

Fick ännu ett infall och bestämde mig för att det var alldeles för länge sedan jag träffade A, så istället för att ta bron över till ön blev det en tripp till Linköping. Lugn kväll, god mat och trevlig sällskap bjöds det på där- alltid lika kul!! Det är bara att tacka och ta emot när folk bara ställer upp på mina mindre begåvade påhitt med minsta möjliga varsel!!

Åkte tillbaka idag (torsdag), tror att jag fick lite hemlängtan efter min kombo som jag inte sett sedan i söndags...
Men innan jag gav upp helt hann jag med en långsittarfika med J, en presentation på min nya arbetsplats och en middag med extrafamiljen och M. Dessutom kom jag ihåg att hämta min biljett till Metal Town också...

Imorgon blir det till att tvätta och städa iordning lite innan det är dags att jobba igen..

Nä, nu ska jag fixa lite ärenden innan jag kryper ner i min säng.. det är nog trots allt den jag har saknat mest under min kringflackande vecka.

Borta bra, men hemma är fan oslagbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0