Sjukt bra dag...

... och så var det måndag igen.
Har haft en lång, tung och jävligt kul helg- jobb och uteliv. Kanske inte den bästa kombinationen egentligen, men va fasen- lika bra att få ut så mycket som möjligt av sommaren innan ön klappar igen för vintern.

I fredags jobbade jag typ hela dagen, fick sluta tidigare på sista passet och hamnade då på Harrys med kusin B och hennes inneboende J. Skulle ju bara hämta Bessan hos B, men fastnade och lullade inte hem förrens framåt morgonen. Intressant är väl ett passande ord på denna dags avslut tror jag.

I lördags var det återigen jobb hela dagen. Kilade ner på Strand. Träffade även denna kväll kusinen. Dock blev det ingen repris på föregående kvälls bravader, utan fick leka ledsagare åt Mr M istället. Länge sen jag garvade så hejdlöst mycket. Lagom mörbultad landade vi slutligen här hemma, jisses vilken pärs! Somnade väl även denna morgon runt halv sex snåret.. Puh!

Kusin väckte mig vid 9.30 med förfrågan om bakfyllefrukost. Jajemän, det var bara till att ta sig ur sängen och masa sig till caféet. Jobbade sedan hela eftermiddagen och kvällen. Åkte därefter till Kalmar för att sova eftersom mitt pass började vid 5.30 imorse. Okristlig tid att börja på, jag har ju kommit i säng runt den tiden hela helgen och nu detta?
Drog en snabbfika med H på Lotsen- halvsnuskigt ställe, men sjukt goda mackor!
Resten av den gångna dagen har spenderats på lite tråkig shopping av nödvändiga prylar. Fikat med systrarna, kusin och J. Och snart ska vi käka middag på Harrys ihop.. Känns som om denna dag har varit duktigt lyckad trots sin tidiga start.. J lyckades dessutom förgylla den ytterligare med lite skvaller..
Haha, skadeglädje är den äkta sanna glädjen!!

Tvättstugan kallar, därefter duschen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0