Barnkalas och vattenruschkanerace...

Har återigen ett par dagars påhitt att nedteckna här...

Fredagen bestod av jobb, äntligen hemfärd, tantvila och ännu lite mera jobb.
Livebandet på Pubben var rent förskräckligt dåligt, stängde bordet vid halv ett och hämtade Bessy för att få nattrundan avklarad snabbt och lätt- kom hem 2 timmar senare! Suck.

Lördagen var lugn, var till och med ledig fram till kvällens pass på Pubben. Även denna kväll var det taskigt med spel, så jag fick stänga tidigt. Tänkte gå hem och lägga mig, men hamnade på Strand, där kombon och E fick fixa in mig- pinsamt!!
Hann bli bra lurig på 45 min och ordnade givetvis efterskiva här hemma.

Söndagen tillbringade jag mestadels i E´s trädgård. Kände mig lagom seg när jag kom dit och inte blev det bättre av att hundaset lyckades kleta in hela pälsen med skit. Kul.. eller inte.. Det blev trädgårdsslangen och Yes för hennes del.
Pratade en massa strunt med E och efter ett tag trillade lillebror O in också...
Fick film- och middagssällskap av O. Som vanligt somnade jag innan filmen ens kommit igång..
Skulle stannat hemma hela kvällen, men istället blev det spontankalas och utgång på Strand med kombo & C:O.
Ganska kul tror jag.. träffade konstiga typer och omtyckta vänner så summa sumarum: helt ok...
Somnade på tok för sent....

.... med tanke på att jag skulle infinna mig på jobbet vid halv åtta imorse..
Dagen har mot all förmodan glidit på smärtfritt.. Därefter var det bara att åka hem, slå in paket, byta om och hämta hund för att gratta lillsyrran som fyller år idag. Fick träffa släkten och mat i magen så jag är nöjd! Maja och Matilda demonstrerade sin nya vattenruschkana... Det slutade med vattenruschkanerace mot syskon och kusiner, genomblöta kläder och utkladdat smink i hela ansiktet.. Men det var lätt värt det! Dessutom fick jag en total bekräftelse på att jag har barnasinnet kvar- i överflöd!!
Ikväll blir det inget annat än Bessypromenixer och tvättstugan som gäller. Är egentligen galet trött, men bör definitivt hålla mig vaken och komma i säng i vettig tid eftersom jag måste återställa dygnsrytmen igen!!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0