Nostalgi och sadism..

Måste säga att världen är bra orättvis. Satt idag och gick igenom månadens räkningar (- som är alldeles för många och dyra), och jisses vad jag hade förträngt min sjukhusräkning. Är det inte fantastiskt att man kan tjäna pengar på människors rädsla? Jag får panik när jag inandas den sterila sjukhuslukten, samma reaktion uppstår hos tandläkaren. Givetvis har mina tänder krånglat mest hela tiden, fick tandställning då det såg ut som om någon hade kastat in gaddarna i truten på mig. Trångt var det också, så givetvis var det nödvändigt att dra ut ett antal av dem. Men min fobi infann sig inte förens jag svimmade i en stentrappa. Eftersom jag då, för en gångs skull använde huvudet, resulterade denna incident i utslagna tänder och ett stort jack i pannan. Och för att vara helt ärlig, mitt agerande är väl inte direkt, varken önskvärt eller trevligt- inte för mig och garanterat inte för den stackare som ska behandla mig..  Jag blir, lindrigt uttryckt inte så hanterbar, då min rädsla yttrar sig i ett aggressivt agerande.  Så det var inte direkt svårt att få en narkos beviljad när visdomständerna skulle ut. Hade jag vetat att läkningen efter en tand kan göra så djävulusiskt ont, så hade jag inte varit lika  lättövertalad- båda två i underkäken gick sitt öde till mötes denna dag.. Lagom kaxig tyckte jag på måndagskvällen att jag hade kommit mycket lindrigt undan från svullnader och smärta, trodde jag ja! Vaknade och såg ut som en överdoserande,kortisonknaprande hamster. Fy fan säger jag bara. Och denna smärta, som höll i sig påföljade tre veckor, jag såg döden i vitögat flera gånger om.. För detta lidande debiteras jag dessutom en ansenlig summa, som tack för att de nästintill har tagit livet av mig! Jag har uppenbarligen valt fel yrke-jag vill också få hutlösa summor för att bejaka min sadistiska läggning! 

Nåväl, för övrigt har dagen fördrivits med att hämta en mängd cyklar inne i Kalmar. Givetvis har pappas "lastbil" ingen stereo, så efter att ha sjungit en stund, protesterade Bessy högljutt. Och hon har min fulla sympati då stämbanden är lite whiskeyhesa av den rådande förkylningen, Bonnie Tyler-varning utfärdas! Alternativet till tidsfördriv blev mobilen, för att uppdatera gällande läge i mina vänners liv.Tycker ofta att man glider iväg på nostalgins villovägar, kanske kan det bero på att mina vänners liv innefattar barn numera, och därför har vi inte lika mycket gemensamt längre. Det kan kännas lite tomt och tråkigt att denna era är överspelad, men jag skulle inte orka med samma tempo och partyliv idag. Det jag saknar mest är alla spontana infall som ögonblickligen sattes i verket. Farligt roliga minnen!!  
När vi äntligen landade hemma i skogsdungen igen hann jag med en liten ridtur på Jorrit, fixade sen stallet och därefter- somnade jag, makalöst! Får väl ta itu med mitt extrarum och plugga som tidsfördriv inatt. Hade behövt sova eftersom jag imorgon; måste hinna rida, fixa stallet, byta bil hos pappa och lämna mitt sommarschema hos K.B,  innan det är dags för fika och Bessylämning hos Ylva inne i Kalmar. Och därefter ska jag vidare till Nässjö med A. för att hämta bord och hålla kurs.. 
Antar att det blir en lång och sen dag, förhoppningsvis bör det inte bli några sömnproblem imorgon natt iallafall! 



                                                                                                                                


  

Kommentarer
Postat av: Thess

Hihi..jag lovar att messa o kolla om du e vaken nästa gång jag ringer ;)
Himla kul att prata m dig iaf...Massa kul på bloggen..känn ingen press, men jag kollar varje dag ibland flera ggr föratt försäkra mig om att ingenting går mig förbi :D
PUUUUSSSS

2008-01-24 @ 08:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0