Fullt ös- nästan medvetslös...

Har äntligen landat på hemmaplan efter en hektisk dag. Eftersom jag för tillfället har samma behov av sömn som en nyfödd baby, en kropp lika hållbar som en nittioårings och oförstånd som en trotsig 3-åring, är jag nu mer än mör. Skulle egentligen behöva ett långt och varmt bad, men klockan är på tok för mycket och det föreligger extremt stor risk för möjlig drunkningsolycka om jag skulle ge det ett försök. Älskar mitt liv lite för mycket för att chansa..

Har dock hunnit med ALLT idag; de vanliga sysslorna hemma, bilbyte hos pappa, schemaöverlämning, frukost hos dagens Bessyvakt- Ylva&Uffe, nedmontering av Black Jackbord i Vetlanda och Nässjö, där vi också lyckades klämma in ett kurstillfälle. Därefter tillbaka till Vetlanda för en sen middag, hemfärd till Kalmar, urlastning av borden i lagerlokalen. Efter att ha hämtat Bessy var det definitivt hög tid att återvända till ön.
Och trots att min trötthet får ögonen att gå i kors så måste jag givetvis skriva ner några rader här- annars finns det risk för att min alzheimerhjärna har glömt dagens göromål tills imorgon!

Hann även med ett smärre neurotiskt sammanbrott under resans gång. Fick ett svårtolkat sms som satte igång hela försvarsmekanismen under den tidsrymd som krävdes från ögats registrering till hjärnans tolkning. Viktiga meddelande via mobilen borde förbjudas då all männsklig interaktion genom kroppsspråk, tonfall och ögonkontakt osv, går förlorad. Det mest fascinerande är att jag på mindre än 5 minuter hade lyckats konstruera en plan om hur jag skulle agera ifall mina farhågor besannades. I slutänden, om jag nu förstod det rätt, visade det sig att jag misstolkat det hela, och nästan framkallat en panikattack- helt i onödan.
Det är inte konstigt att folk blir ovänner när de försöker kommunicera på detta sätt...

Ska strax krypa ner i sängen ocjh insupa lite litterär stimulans, Odd Thomas bara eskalerar i spänningsgrad!!
Men innan dess ska jag fixa en kopp thé för att sedan ta itu med mina förbaskade räkningar, så de blir betalda  tid...
Somnar jag inte ovaggad i samma ögonblick jag släckt lampan efter denna dag, bör jag redan imorgon söka professionell hjälp för insomni!!  


                                                                                                                    

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, bra att du skippar badet. Jag brukar alltid lyckas somna när jag badar!

2008-01-25 @ 01:57:18
URL: http://berlan.blogg.se
Postat av: Thess

Gumman asså jag blir heeelt slut bara av att läsa allt du gör om dagarna. Jag tycker jag har det hektiskt ibland, men hahahaha rena dagiset i jämförelse...
Hon e riktigt fin din Bessy...men hmm kan man inte få se lite flera bilder på dig me?? Jag som faktiskt inte sett dig på 12 (!!) ÅR!!! =))
Måste ju känna igen dig när jag ska komma ner o hälsa på =))

KRAAAAM

2008-01-25 @ 08:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0