Datorer och jävelskap..

Jag vidhåller det jag alltid har sagt, jag och datorer går banne mig inte ihop.. och varje gång det jag skrivit "försvinner" , får jag sådana aggressionsyttringar inombords, att det kräver all min motståndskraft för att jag inte i rent raseri ska slå sönder min laptop. Givetvis blir jag totalt anti, och ska aldrig mer bevärdiga aset med så mycket som en blick eller tanke igen.. Ändå sitter man här, återigen och knappar på fanskapet..

Gårdagen (tisdag), gick åt till att jobba, sitta i telefon,städa och blåsa ut hjärnan X antal gånger.
Jag verkligen hatar att vara förkyld! Gångerna är lätträknade när jag känner mig exakt så inkompetent som jag jämförelsevis gör under en förkylning. Hjärnans små grå liksom kör fast, och jag blir totalt ofokuserad.. Jag avskyr när hårddisken inte fungerar som den ska, och i detta fall finns det ju ingen supportavdelning att kontakta..

Har påbörjat planeringen för sommarens extrajobb, samt fått bekräftelse att det ena redan är klart. Ska nu bara plita ner mitt schema från min fasta tjänst och överlämna till K.B. Lite av den ångesten är nu som bortblåst.
Min ekonomi måste nämligen åtgärdas och därför kommer det att arbetas brutalt mycket i sommar.
Hade det funnits möjlighet, hade jag inte hyrt huset så spontant, utan väntat tills jag hunnit spara ihop en buffert för kommande extrautgifter. Men visst är det lätt att vara efterklok.. fast lycka kan inte värderas i pengar och det är värt vartenda öre, hur fattig jag än är för tillfället! Livet här ute i buschen är som balsam för själen.
Inte en jävel som bryr sig om, när och hur jag går tillväga när jag utför mina sysslor på tomten och i huset, under hela vintern! Det är frihet det!

Borde nog ta och släpa fram snabeldraken nu, dra på lite Iron Maiden för det rätta "städarmoodet", sparka igång kråkstämman, och fixa iordning här innan K. kommer på besök. Har ju lovat att hjälpa honom att hämta cyklar i Kalmar imorgon bitti, inte så genomtänkt av mig eftersom jag måste hämta pappas lilla lastbil innan. Och direkt idiotiskt att somna två timmar igår kväll. Inte ett dugg konstigt att man inte kan tryna då, inte heller blir det bättre av att jag fastnat med mr M. på msn nu i flera timmar!! Jag är såå hopplös!

Nej, det är väl bäst att sätta fart, med min takt är ju klockan snart 8, och det är dags att hämta bilen!


                                                        

                                                                                   


Kommentarer
Postat av: Thess

Haha darling!! DU e härlig...datansmakt har tagit över även din rastlösa själ ;) Hmm vet hur d e...
Jobba mer?? HUR kan man jobba MER än du redan gör?? Asså ska du infalla i nån slags insomnia så du kan jobba 24-7?? Kärlek o Puuuusssar

2008-01-23 @ 08:13:53
Postat av: Syster Fia

Hmm ja jisses du har sannerligen skrivit massor sen senast jag läste... och mycket! ;) Markera texten när du känner att ångesten faller på att den ska falla bort tryck Ctrl+c.Försvann texten så trycker du Ctrl+v och woila texten e tillbaka =). Ute hos dej e det ju så öde att man kan springa naken när som...klart som fan att det är som balsam för själen!Inte som här när man har Jesus står med fågelkikare på andra sidan vägen *ahh*
Kram på dej och andas lite om du hinner :P....

2008-01-23 @ 08:32:45
Postat av: Fia

Glömde ju att berömma Bessy en sån fotomodell och vilken svansföring hunden har ;) *fnissar*

2008-01-23 @ 08:34:36
Postat av: Syster L

VADÅ MR.M?!!! HAN VAR JU AVPOLLETERAD! var är den vanliga principfasta syster jag är uppvuxen med?!

2008-01-25 @ 14:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0