Amatörpsykologi och strömavbrott..

Fick alldeles för lite sömn under den gångna natten, mest för att jag inte kunde slita mig från datorn( har blivit en trevlig ovana) ochså kom jag i säng alldeles på tok för sent. När jag till slut somnat, ringer telefonen- det var bara att träda in i rollen som amatörpsykolog trots att klockan redan hunnit bli tre! ( Dygnet-runt-jour...)
Frågan var om jag överhuvudtaget lyckades leverera något relevant i sammanhanget, med en hjärna som precis mosat in sig i REMsömn och totalt oförberedd på att konsultera livets jävelskaper. Hur som helst lugnade sig personen i fråga, så helt uppåt väggarna kan det inte ha varit! Alltid lika trevligt att kunna stå till tjänst. Den negativa aspekten är att när sådant här inträffar ( det är varken första eller sista gången) sätter det igång så fruktansvärt många tankekedjor och rubbar min emotionella balans. Förvisso har jag utvecklats radikalt efter  många år av självterapi, men det är mycket kvar att bearbeta innan jag kan känna mig hel igen. Om jag någonsin kommer dit vill säga! 

Det var riktigt tungt att ta sig upp efter att bara ha sovit ca fyra timmar för att ta hand om morgonens bestyr och därefter bege sig till jobbet. Efter frukosten vid 8, var det bara att försöka vara så ambitiös som möjligt, allt för att inte däcka på stående fot. Så medans mannen jag arbetar för sov, hann jag bära in ved,tvätta, stryka, diska, städa golven,rengöra hans hjälpmedel- detta utöver sysslorna runt omkring honom.

När jag sedan kom hem stod tomten så gott som under vatten, häststackarn var dyngsur och strömmen hade gått.
Det var bara till att börja genomföra ett felsök, mocka stallet och ta in kraken, vilket han inte verkade alltför olycklig över.

Nu har jag kvällsfodrat alla mina skyddslingar, proppat Caddyn full och har för avsikt att sluta dagen med att krypa ner i sängen och läsa så många rader jag orkar innan jag somnar!

(Hoppas hårt och tillber mina ovänner vädergudarna, att vara barmhärtiga och låta det vara åtminstone ok väder för en ridtur mellan arbetspassen imorgon.. snälla?)



                                                                                                                              


Kommentarer
Postat av: Thessan

Håller tummarna med dig...o ber dom snällt vara liiite snälla mot dig...

KRAMAS

2008-01-29 @ 09:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0