Sönderstressad tidsoptimist är lika med jag i ett nötskal ...

Torsdagen började kaotiskt.. Skulle "bara" hem för att utföra morgonrutinerna för att sedan åka tillbaka och jobba dagpasset. Lyckades köra av avgasröret och tror i min enfald att det bara gått hål på skiten. Hinner inte mer än att tänka tanken innan det börjar skrapa och leva jävel under bilaset. Lite smått panikslagen ringer jag givetvis min räddare i nöden- pappa, som inte har möjlighet att leka superhjälte för tillfället. Istället får kusin J. rycka ut med minsta möjliga varsel.. Under de 15 minuterna det tog för honom att anlända, hann jag styra upp min försenade ankomst! Men det var på håret!!
Trodde att jag skulle klara mig till jobbet och hem, men icke!! Fick, genom J. insats, en akuttid på verkstaden...
Där var min dag förstörd trodde jag.. Hade ju knappt hunnit gnugga gruset ur ögonen eller driva sömnen ur kroppen. Jag hatar den här sortens chockvaknande!!!
Därefter trillade det på ganska bra, men den där enträgna känslan av panik ville inte riktigt avlägsna sig!
Trots att jag var grymt trött när Y. ringde, blev det en liten pubrunda i Kalmar - Molly´s och O´Leary´s.
Det som hände på sistnämnda stället har jag lovat att censurera, men en ca 2 timmar lång vistelse med endast BEEEEPAD tillvaro utspelades.
Hamnade slutligen hos M. för natten, inte hos syrrorna som planerat..

Vaknade i morse av att något extremt enerverande jävlades med mina hörselceller, snoozade fel (-stängde av misstag av den funktionen) och försov mig nästan en timme..
Tänkte optimistiskt att det går att hinna till jobbet, tanka, hämta hund och släppa ut häst på en dryg timme..
Nej! Det går inte att genomföra när man befinner sig i Kalmar och ska till Byxelkrok, med en massa avbrott på vägen!!! Men eftersom jag har världens absolut snällaste chef, så gjorde det ingenting att jag kom en halvtimme sent!!

Nu ska jag speedmocka stallet, lämna hund hos L. käka middag och gå på bio med A.
Sedan finns en stickprovsrunda och hundpomenad inplanerad, kan bli riktigt lyckat om jag bara orkar hålla ögonen öppna!! Fortsättning följer...

... fick lite smått panik efter att ofrivilligt ha chockat min stackars kropp med en alldeles för kall dusch. Min söta hjältepappa har av misstag- hoppas jag!- lyckats dra ner temperaturen på varmvattenberedaren i sin jakt på elfel för någon vecka sedan. Jo, givetvis har jag duschat sedan dess, men på jobbet, då jag tillbringat det mesta av min tid under den gångna veckan där!!! Insåg omgående att jag inte skulle stå ut med denna behandling, utan åkte resolut hem till pappa för att blöta ner mig ännu en gång!
Som om inte detta tidsschemaspräckande avbrott vore nog, lyckades jag trycka sönder korken på min hårspray.
Skyndade ner till Hemköp för att investera i en ny flaska och upptäcker då att mina plastic cards ligger i tryggt förvar hemma i huset!! Men där vände oturen med besked! För vem stod i kassan om inte mamma, som omgående fick låna ut lite cash till sin förvirrade dotter!
Pratade bort lite tid med A. under den fortsatta färden mot Kalmar, vilket alltid är lika trevligt..
Sen som vanligt, anlände jag vid 20-tiden. Insåg relativt snabbt att vi skulle få slänga i oss A. middag för att hinna till bion i tid.. Att tokäta hennes mat är ett helgerån, därför blev det Let´s dance och skvaller, uppföljt med en visit på Mollys istället. Very nice! Träffade PJ, som jag inte sett på evigheter och där blev vi fast tills det var dags att bege sig hem till A. för att nattpromenixa hennes hundar..

Landade hos en trött lillasyster vid trehugget. Lyckades snacka bort ytterligare en timme innan jag, av ren utmattning, somnade. John Blund var duktigt välkommen!!
 

Kommentarer
Postat av: Therese

jisses gumman, vilken otur!

2008-02-15 @ 18:16:20
Postat av: Amie

Opps, ingen bra start, Hoppas bion e bra iaf, o klappa om djuren, Fan jag köpte mig ju en nyare bil för o slippa sånt där på flera år, Hm man kör aldrig säker... *s* Puss på er

2008-02-15 @ 21:36:28
Postat av: Nina

va e d med avgasrör och du...d e ju inte första gången som d händer,hade du inget snöre med dig denna gång,d kanske skulle ingå i ditt första hjälpen kit...hihihi(som helst ska ligga i bilen då=))

2008-02-16 @ 23:16:39
Postat av: Diana

Ibland är oturen framme mer än en gång ;) skulle det krisa sig med tid och djuren igen så finns jag :) Kan va gutt o komma ut lite! Kram

2008-02-22 @ 20:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0