Snabbisar och str..

Jag stressar ihjäl mig.. Har inte sovit allför mycket i natt igen! Då min snabbisthé med J. slutade i och med att hennes inneboende and friends rumlade in strax innan två, och jag sent omsider insåg att vi suttit på samma plats- rökt och pimplat thé i  nästan tre timmar, blev det till att hastigt dra sig hemåt.. Har aldrig förstått innebörden av en snabbis vilket återigen är bevisat. Trevligt hade vi i alla fall!! Hade ett halvpsykologiskt nattsamtal med Buddy Pat på vägen hem, är nu inbjuden till Västerås på en hel helg i äkta "skämma-bort-Bg-bara-för-att -hon-behöver-det"-anda. Går allt som planerat flyr jag ön för en stund i mars. Söta vänner man har!!
Segt var det att ta sig upp imorse, fick med våld tvinga mig själv ur sängen. Efter en snabb, högljudd monolog insåg jag att jag dessutom var sen, då jag snoozat mobilen ett antal gånger i sömnen.. puh!
Nu ska jag lägga i extraväxeln, speedmocka stallet, lämna hund, svänga förbi Alex för att därefter köra fort mellan fartkamerorna in till Kalmar där det vankas 25-årskalas.. Längtar redan hem till min säng, visst det är kul med party, men om man kunde ge fan i att jobba morgon dagen efter, hade jag inte behövt åka hem i hyfsad tid inatt!
Så, dags att leverera dagens inlägg och höja tempot igen!!! (Dör jag ung, så blir jag ju i alla fall inget rynkigt lik!!)

Kan ju utan att varken ljuga eller överdriva bara konstatera att stressen under dagens första del inte hade en chans i världen att konkurrera mot det tempo som krävdes under eftermiddagen. Skulle bara vila en liten stund efter att jag avslutat mina uppgifter i stallet, detta slutade med ett totaldäckat tillstånd i ca två timmar. Jag hade som tur var, förutseende som jag ibland kan vara, satt larmet på mobilen utifall att jag skulle råka somna. Men vad gör det för nytta när jag är mer svårväckt än en sovande fyllecellsgäst? Lyckades med bedriften att i 1 h och 50 min snooza den fruktansvärt enerverande larmsignalen, medans jag själv befann mig i drömmarnas land. Allt annat än bra gjort! Det var bara att kicka igång motorn och trycka plattan i mattan för att över
huvudtaget ha en chans att komma i någorlunda rätt tid till festen.. Efter att ha dumpat Bessy hos M&S och fixat A. signering av födelsedagskortet, fick den lilla gröna jobba hårt in till Kalmar. Bästa liknelsen är nog att det såg ut som om jag stulit både bil, bensin och körkort.

Ett supernice kalas egentligen, men efter en vecka i motvind kunde jag inte riktigt avnjuta tillställningen på ett önskvärt sätt. För mycket i huvudet, en icke utläkt förkylning och alldeles för lite sömn trots eftermiddagens stulna timmar satte stopp för en fulländad kväll. Hann dock med ett par intressanta samtal med J & B.
Gav upp vid tolvtiden då jag insåg att jag bara ville hem till sängen..

Och så sitter jag här nu, och kan inte sova, fast det är det enda jag vill. Men jag har ju ingen annan att skylla på än mig själv!  Suck..
Måste försöka ialla fall, det är inte lång tid kvar innan det är dags att möta en ny dag igen!

Kommentarer
Postat av: Thessan

Men stressa ner gumman, liite iaf...man blir ju svettig av att läsa bara =))

Puss

2008-02-04 @ 08:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0