Onda cirklar...

Det är väl dags för dagens eftertanke..
Jag är återigen sjuk, vilket i och för sig inte så konstigt med tanke på att jag inte har låtit min förkylning läka ut, och dessutom vistats bland dem som är minst lika förkylda som jag hela helgen.

Söndagen gick åt till jobb. Skulle ha hämtat Bus, men istället blev det fika med S. Bessan fick stanna kvar, eftersom jag skulle jobbat idag. Väl hemma kom lillebror K. med flickvän M. och deras bebis Bo. Detta lilla underverk är världens sötaste iller. Det var omedelbar kärlek från min sida!

Glidarpass i Arbelunda stod sedan på schemat. Som vanligt var det lugnt. Hann med att kika förbi familjen en snabbis innan jag började. Vaknade med frossa och feber vid 4 imorse.

Åkte hem tidigt, släppte ut Jorrit, sjukade mig och somnade därefter om. Ringde mitt andra jobb när jag vaknade och diskuterade läget.Somnade ännu en gång om igen, kom till liv igen runt 20. Sammantaget har jag alltså tillbringat mer än 17 av 22  timmar i sovande tillstånd. Känns inte riktigt normalt!
Min snälla chef tycker att jag ska sjukskriva mig, för att vila ut ordentligt.
Tanken är god, men situationen är som följer;
för att bli frisk och komma ur mitt nedsatta psykiska tillstånd behöver jag vara ledig,men jag har inte råd att vara sjukskriven, på grund av att det ekonomiska läget redan är kritiskt.
Jag måste få utföra mina arbetsuppgifter efter bästa förmåga, men min energidepå är totalt uttömd, jag har inga krafter kvar. Emotionellt sett måste jag få vara nöjd med mina insatser, känna uppskattning.. Min största fiende inom detta område är jag själv, finns ingen som kritiserar mig så hårt som jag.
Kontentan på detta ekorrhjul blir alltså bara en förödande personlig katastrof.
Jag vet vad jag måste göra, men det stjäl också tid och energi, samtidiigt som jag utsätter mig för en enorm känslomässig påfrestning. Det är bara att hoppas på att det blir bättre när jag flyttat, trots att det är den största anledningen till varför jag mår som jag gör just nu.. 
Utöver detta jävla tankemonster som äter upp mig inifrån, måste jag dessutom hitta motivation och ork till att slutföra min utbildning som pågått i snigelfart under flera år.. När den är klar ska jag unna mig en totalt hjärnutblåsande superfylla(helst på annan ort där jag kan vara anonym till 100%) och  ladda om batterierna inför kommande sommar!


                                                                                                                       

Kommentarer
Postat av: Amie

Jag ställer upp som biträdande kompis när den där fyllan på annan ort ska tas.... Du kanske vill med oss på Kryss den 7 mars??? bara en massa brudar.. o förhoppningvis en båt med en massa delikata grabbar man kan gå lös på för en natt, för att sedan spårlöst raderas ut ur våra sinnen igen??? *Sugen* *asg* Puss på dig

2008-02-05 @ 22:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0