Besserwisserf****r och trevliga själar...

Ska försöka sammanfatta lördagen lite kort...
Jobbade fram till 16, hände väl inte så mycket mer än att min brukare fick ett blodsockerfall, och var nära att tuppa av. Fick bekräftat att mina kunskaper sitter som fastnaglade, och efter ett tag piggnade mannen till igen..
Begav mig hemåt, drabbades under vägen av ett dumt infall- varför inte gå ut?
Stressmockade, slängde mig i badet och ankom till förfesten vid halvniotiden- tidsplanen gick i stöpet när H&E dök upp på skärmen- jävla msn, jävla obefintliga självdisciplin!!! 
 
Lyckliga jag att min bäste vän B var där, annars hade nog det tredje världskriget brutit ut! Det finns nämligen en sak jag föraktar- inkompetenta människor, men jag kan stå ut med det, de har förhoppningsvis inte valt att födas sådana.
Vad jag däremot inte klarar av är dumdryga, intellektuellt handikappade -utan någon som helst insikt i sin psykiska störning, självupptagna, elaka, nonchalanta, respektlösa, besserwisserfittor. Fullproppade med kassa skämt, noll empatiförmåga, egoism, spydiga kommentarer och ett totalt värdelöst och idiotiskt resonerande. Allt detta i en och samma nyktra förpackning ( och då snackar vi allt annat än lyxförpackning). Multiplicera nu detta med 100- så vips! Där har vi kontentan av vad alkohol kan tillföra ett redan avskytt, sönderpundat kleptomanavskräde.
Att kalla detta helvete amöba vore en smickrande komplimang.
Behöver jag ens nämna att min adrenalinnivå var chockartat hög i dennas närvaro, men jag höll tillbaka- allt för J´s skull givetvis.. But actually, I just wanted to bite her head off and rip her fuckin´ throat out...
Som tur var fanns det också mycket trevliga själar på festen, men om man så plockat ner månen åt mig hade det inte lyckats uppväga denna horribla uppenbarelse..

Åkte vidare in till Kalmar- vilket misstag! Träffade grabbarna ( positivt givetvis), lyssnade på förfärliga idolwannabe´s i karaokeversion, och hamnade som förstabänksåskådare när en skallig man fick en flaska i huvudet av en mindre skallig man, med lite sydländska drag.. Jag drar inga förhastade slutsatser, men det var ett rent blatte vs. nazi-drama som det bjöds på.. tyvärr finner jag ingen estetisk skönhet i den här sortens konst!

Efter att ha tröttnat på alla fulla och dräggiga individer hittade jag P. någonstans i vimlet- inte så full, go´och glad som alltid! Dragningen till Black Jack-bordet infann sig och gav utdelning med 400%.. sug på den du, A! 
Fiskade upp en dyngpackad B. och en resonlig J. för att ta oss tillbaka till ön.
Glömde nästan att plocka upp syster K. i Borgholm- det hade inneburit att vi inte hade kunnat käka tacos vid halvfyra på morgonen, men som sagt bara nästan.
Upptäckte på väg hem att M. hade ringt, plingade givetvis tillbaka och fick mig en trevlig pratstund innan det var dags att krypa ner i sängen.
För att undvika att låta alltför pessimistisk så måste jag säga att snittet på denna dag ändå hamnade över förväntan.. men jag fick analysera händelserna en stund innan jag lyckades fatta det avgörande beslutet!
 
Söndagen har gått åt till med upprepade försök tvinga mig ur sängen, fixa stallet, tvätta, prata i telefon och renskriva papper åt B.
Skulle egentligen sovit på jobbet, men fick åka hem istället... nice!
Så mitt trädgårdsstädarprojekt får vackert vänta tills imorgon.
Nu ska jag värma min Keddy,kalla in Bessy, dricka thé och slökolla på TV en stund
innan jag kryper ner med mr K, mellan lakanen..





                                                                                                                      





                 


Kommentarer
Postat av: Thessan

Bra att du spenderar dina helger med liite variation från jobb =))

KRAAAM

2008-02-11 @ 09:43:19
Postat av: johanna

Låter så fruktansvärt att höra att en människa som skall uppfattas som så smat , interlektuell och även uppfattas att skriva med ett smaksatt fackspråk kan ha så fel. Att alla andra kan uppfatta en människa på ett sätt som för dig verkar otänkbart tycker jag som individ verkar storslaget. Kämpa på med din blogg och jag är glad att människor med så pass stora problem som trångsynthet i sin nuvarande vardag då vi lever på 2000 talet har någonstans att få ut sin agresivitet det tycker jag är framtid.

2008-02-11 @ 16:33:30
Postat av: Therese

jisses!! *pekar på ovanstående kommentar* Finns det såna patetiska människor???

2008-02-12 @ 14:32:12
Postat av: Nina

Hahaha,jag läste kommentaren av Johanna och kunde inget annat än garva. sicket svammel???? Inte har hon ordets gåva i alla fall, förstod inte vad hon ville ha ut av det där,men det gör hon antagligen inte själv heller. Löööve u enna...

2008-02-12 @ 20:16:55
Postat av: Lillasyster

Hennes kommentar är till och med bättre än du beskrev den, jag tycker nästan synd stackaren eftersom hon uppenbarligen inte har en gnutta självinsikt!

2008-02-13 @ 15:40:46
Postat av: Kajsa (din blonda lillasyster)

hehe, jag är också både "smat" och "interlektuell". Men jag kan stava till det!

2008-02-13 @ 16:27:13
URL: http://ebbakajsasofia.blogg.se
Postat av: Nepix

Hm, instämmer med föregående skrivare. Är också smat,interlektuell och har iofs rätt så mkt agressioner skillnaden är att även jag kan stava till alla tre orden......

2008-02-15 @ 22:34:07
Postat av: Kristina

Vet bättre, kvinna!

Hört talas om att den mest genialiske är den som är ödmjuk? Detta är en mycket sund tanke! Det behövs inga fina ord för att förstå logiken, även ifall jag kan upplysa dig om att jag har kapaciteten att ge dig detta på ett fat om du så ville, som ett bevis på att jag inte är "smart".

Johanna är måhända inte Guds bästa barn, men det finns ingen orsak att trycka ner henne i skorna för det. Du visste säkerligen att hon skulle läsa. Lågt och fegt! Lägg skrivarglädjen på vettigare saker. Då har du goda chanser att gå från att vara emotionellt labil (vilket den här bloggen är ett bevis för, Herre Gud!) till stabil! Folk ska inte behöva må dåligt bara för att du gör det!
Du vet att jag har rätt, eftersom du är tillräckligt smart, faktiskt! Och då syftar jag inte konkret på IQ-testresultat.

2008-02-20 @ 11:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0