Julshopping och sarkasmer...

Idag har det faktiskt varit en bra dag, trots det tidiga uppvaknadet, mötet med skolan och det faktum att jag har sprungit runt på stan som en yr höna i sällskap med mina andra hönspolare Y och J. =)
Är egentligen nästan färdig med mina julklappar nu... Det är bara till Minna som det inte har inhandlats någon än.
Men så kommer det där köpbegäret och jag blir totalt slav under begäret till de fina, roliga, glittrande, tuffa, pedagogiska, onödiga, måstebaraha-julklapparna. Och inte till mig själv.. nej nej nej. Till Maja, Matilda, Minna, Ronja, Sigge, de fem "små" barnen jag redan köpt julklappar till. Som det är så jävla skitkul att shoppa till. Sedan finns det ju dem det inte alls är lika kul att hitta på saker till. Det blir lätt opersonligt då, och med all rätt får man skylla sig själv!
Men varför slösa pengar på något så trivalt som julklappar när det är för gemenskapen man samlas, tillfället att träffa hela släkten för att äta och mysa ihop. För julen är ju inte en kommersiell högtid. Där det ska bytas pengar och mätas kukar. Och folk är ju förmodligen inte så noga med vad de får, utan att det är tanken som räknas. Ändå är det  dessa hycklare som tittar ner i golvet och räknar tyst till 110 för att inte avslöja exakt hur missnöjda de är över att just deras julklapp var av fel märke, eller för billig i jämförelse med vad som gavs bort.
Känner att det inte är någon större förlust att jag jobbar hela julen, eller hela veckan och ännu lite mer därtill..
Hinner i stort sett bara stanna tillräckligt länge för att det ska vara alltigenom trevligt.
Och faktiskt, utifrån oss svenskar som är så mesiga, kan jag bara säga att i just storhelgssammanhang- då är ta mig faan lagom bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0