13-15 dec

Helgen som gått har inneburit jobb, på tok för lite sömn, ofrivilligt släktkalas och ett besök hos vildtoringarna i skogen.  
Fredagsnatten var lugn. Hann plugga massor eftersom kiddo snusade gott hela natten. Väcktes vid straxt innan åtta av att det fullkomligt exploderade ljudmässigt i lägenheten. Grabbarna hade förfest. Bara att masa sig upp, duscha och kila till jobbet. Fick även denna natt massor gjort på studiefronten. Damn I´m good!! =)
Några konstiga telefonsamtal mitt i natten blev det också, men jag börjar bli van.
Kom hem söndag morgon till en lägenhet som stank fylla och rök, mindre nice. Dessutom var sängen ockuperad, så det var bara att bädda madrassen och försöka sova. Somnade sist och vaknade givetvis först! 3 timmars sömn är definitivt inget drömscenario när det gäller mitt humör. Hamnade sedan på 7-årskalas med J & J. Sista natten på mitt tredagarspass var grymt seg. I och för sig sov pojken även denna natt, men fan vet om jag inte önskade lite att han hade kunnat underhålla mig de sista 4 timmarna. Ögonlocken var otroligt tunga.
Trodde jag skulle kunna sova ut ordentligt denna dag, men icke. Vaknade av att jag drömt en mardröm där Bessy blev ihjälstångad av två råbockar. Hon flög som en liten vit fluffig vante, med blodet sprutande omkring sig. Själv stod jag fastbunden vid ett träd och kunde bara titta på..
Somnade om och vaknade vid 13.40. 
Väl vaken och påklädd bar det raka vägen ut till M och kidsen. Efter räkmacka, thé och uppdatering var det dags att frigöra sadisten inom mig och gå lös med pincetten.
Ibland förstår jag mig inte på min kära vän. Hon har så konstig inställning till vissa saker. För jag vet inte om jag vill tro på att det skulle vara "en piss i Mississippi att klämma ut en unge i jämförelse med att plocka ögonbrynen"? Jag tror bara att hon försöker lura mig till att bli på smällen så att hon får bli moster! Haha.
Som vanligt cirkulerade många tankar och funderingar när jag åkte därifrån. Hursomhelst var det en toppeneftermiddag/kväll!!!

Kommentarer
Postat av: therese

Hej,ledig ngt imorgon på dan? Fika-frukost? Kram

2008-12-16 @ 07:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0