Småsyrror och spontana infall..

Fredagen gick åt till att besöka Ikea med min obiologiska lillebror i släptåg, jobba och som avslutning hanns det med en spontan hemmafest med avrundning hos oss. Kom i säng runt 5-tiden... Mycket orutinerat eftersom planerna för lördagen var att svartbetsa min nyinköpta TV-möbel och därefter hämta upp de minsta småsyrrorna för att åka på innebandy. Vad jag tänkte med vet jag inte, men 20 skrikande,stimmande och springande ungar i över en timmes tid var allt annat än önskvärt i mitt självförvållande tillstånd. Förvandlingen av byrån gick också åt helsike när det svarta visade sig bli 70-talsbrunt.. Jag gav upp efter att ha sandpapprat alla delarna och målat en skiva..
När jag lämnat kidsen hemma i Arbelunda runt halvåtta-snåret hägrade en lugn kväll i sängen med film och tidig natt...
eller också inte. Istället blev det Kalmar- fylleslag, vurpor, en begynnande magkatarr och en bil som inte ville starta när det var hemdags. Åhhh så tröttsamt... Paniken liksom växte när jag såg hur tiden bara rann iväg och det faktum att jag skulle upp snart igen var inte särskilt roande.
Så det var minst sagt segt att ta sig ur sängen när klockan ringde vid 6.30 efter drygt två timmars faktisk sömn. Men tiden gled iväg överraskande smärtfritt. Fick dessutom kila hem mycket tidigare än beräknat och det var inte svårt att somna om efter Bessys morgonrastning..
Nu ska jag strax göra ett nytt försök med mitt måleriprojekt.. Sedan blir det en lång dusch, film och döskalledunisar resten av kvällen..

Kommentarer
Postat av: Thess

70-tals brunt är väl alltid lika hippt ;)

Puss♥♥♥

2008-08-29 @ 09:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0