Jag ljuger...

.. om jag påstår att jag är något annat än helt slutkörd!
Senaste veckan har bestått av jobb, flyttstök, hus-och trädgårdsstäd, sena nätter och minimalt med sömn.
Flyttstädet är avklarat. Lägenheten är nästan iordningställd, men ändå känns det som om jag befinner mig i världens kaos- jag vill ju vara färdig NU!! Helgen har varit tung. I fredags blev det en snabbvisit hos Y&U efter jobbet och därifrån in till O´Leary´s där jag lyckades spela av dealern lite pengar!! Nöjd jag är! Fick sällskap av M & D från Kalmar sedan J velat sig tillbaka till stan. Lagom när de gick vid halv sex-snåret dök M & A in.. Inte mycket sömn där inte! Åkte upp till huset vid 11 (lördag) för att greja lite på gården. Hämtade lillasyster L och drack thé med henne innan jobbet. Kikade förbi T´s stuga efter kvällsfodringen, men stannade bara en stund. Hem och sova tänkte jag.. eller också inte! Vaknade av mobilen vid 2, någon ville hem och eftersom jag ibland är så dumknullat snäll övergav jag sängvärmen för en kall bil, jag ångrade mig omgående.. Väl hemma igen trillade en full lillasyster in genom dörren med en pumpa i sällskap.. Faan så klockren hon är! På cirka 30 min lyckades hon indirekt förolämpa A ett par gånger, snacka sönder hörselgångarna på mig och "låsa" in sig på toaletten. Det sistnämnda löste hon genom att ringa mig. Fick väl någon timmes blund innan morgonpasset, jävlars vad segt det var att ta sig upp sen!
Efter mitt avklarade arbetspass hämtade jag en förvånadsvärt pigg L och därefter åkte jag vidare för att flyttstäda huset. Gick oväntat snabbt. Firade med middag på Blå i sällis av J och T. Årets första grillbit är avnjuten.. gutt!
Fick lifta med T till Föra, nattfodrade djuren, gjorde lite bus, och åkte sedan hem till lägenheten för en urpackning av bilen och en kopp thé..
Däckade på soffan, släpade mig över till sängen mitt i natten och sov vidare till 11-tiden på måndag förmiddag, då kombon hittat hem igen.. 
Har någonstans ett svagt minne av att jag sömndrucket reflekterade över att de jävla byggnadsarbetarna var på plats igen, runt halvåttahugget kanske. Mer än så var det inte..

Är fortfarande sjukt trött, har bara ett par timmar kvar på jobbet, sen blir det en ridtur innan jag åker hem och självdör..



                                                                                                                                     

Kommentarer
Postat av: L

Hoppas att mannen (pumpan alltså, inte den andra) mår bra nu, har han hemlängtan är det bara att ställa honom vid stjärnafyrkant, det var där jag hittade honom..och ni borde verkligen fixa toalettdörren, jag fick nästan lite dödsångest därinne! :P

2008-04-16 @ 08:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0