Hmm..

.. ibland bara förstår jag inte vissa resonemang. Min närmsta chef har fått påtryckningar om att hon jobbar på tok för många schemalagda timmar varje månad, och måste dra ner på sina tider.. Och ja- hon jobbar på tok för mycket, men till sommaren kommer jag att ha 254.25 schemalagda timmar- och det är inga problem?
Det är en ytterst märklig värld jag lever i!
Men den döden tar jag när den kommer, tänker banne mig inte sitta och lipa över mina framtida sorgeämnen i dagsläget!!
 
Konflikterna på jobbet rullar vidare. Lade fram mitt schemaförslag inför hösten till B. Motiveringen löd: eftersom vi inte längre sätter G som första prio, inte bryr oss om vad övriga individer i personalgruppen anser och arbetstidslagen gång efter annan överskrids ser jag inget hinder i att få jobba mina 8 dygn i ett sträck för att sedan kunna vara ledig i tre veckor. Får jag inte som jag vill säger jag upp mig!  Givetvis tänker jag inte genomföra detta, utan vill bara statuera exempel på hur det går när man låter "någon" få sin vilja fram..
Dock är det lite komiskt att det sticker henne i ögonen att jag får fler timmar än henne, men det kan hon ju varken ändra eller klaga på eftersom hon vägrar åka dessa mil för mindre än tre pass i stöten! Girigheten förråder smartheten... Jävla "snålänning"...

Dagen i övrigt har varit minst sagt upp- och nervänd...
Började mitt pass vid 8, lugn dag- G har typ sovit konstant. Efter lunchen fick jag helt plötsligt feber och mådde tokilla.. Har aldrig varit med om något liknande innan, när man verkligen känner förändringen från den ena sekunden till den andra. Lite småscary. Botade det hela genom att prata lite med Ulrik och lämna jobbet en stund tidigare än planerat.
Efter trettio minuter var det som om det aldrig inträffat.. Hmm,undrar om det är min kropp som säger ifrån i förebyggande syfte inför sommaren? Inte helt lustigt eftersom jag har sjukt många timmar att traggla mig igenom! Men överlever jag detta ska jag unna mig åtminstone ett par dagars semester..

Har hunnit styra upp en hel del idag också. Kommer till typ 80% befinna mig i Byxelkrok hela sommaren, så jag ska få våldgästa K ett par, tre nätter i veckan (- min räddare i nöden!) så jag slipper åka hem efter passen på Sjöstugan.

Kvällen hade jag tänkt spendera i någon filmstjärnas sällskap, istället blev det bowling med A och grabbarna. Riktigt kul... var det väl inte eftersom vi inte vann, men helt ok. Efter någon timme tappade jag bort allihopa, då gav jag upp- hämtade syrrorna+ deras på tok för fulla vän E, och körde hem! Drack thé med en trött L, drog nattrundan med Bessy, hängde upp en maskin tvätt och därefter var det dags för sängen vid 4.15- inte en sekund för tidigt!

Söndag- ahh lovely weather!
Blev väckt av min kära faster T som ville klippa får, avböjde vänligt men bestämt.
Hade tänkt sova ut ordentligt, men somnade jag om efter detta? Svar: NEJ!
Drog en repa runt byn i solskenet (dock ganska kyligt), kollade på Mulan med L och käkade frukost med L & Y på Blå.. lite väl mastigt men attans så gott! Tack syster!

Och nu sitter jag på jobbet, toktrött och galet uttråkad..
Måndag imorgon... suck! Det är fan i mig bara måndagar och fredagar i mina veckor, fattar inte vart tiden tar vägen.
Och morgondagen ser ut som följer: jobba till 16, stallet, fotbollsträning med M, stallet, hem, plugga en stund och sen sova!! Mmm,så får det bli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0